Guldhund

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Ingela Karlsson - 2 augusti 2010 19:45

Nu är det måndag och vardagen är tillbaka. Semestern är slut och man ska hitta tillbaka till sina rutiner!

Faktiskt ganska skönt måste jag säga.


Mjukstartade i dag med unghundarnas klass 1 grupp. En härlg grupp som ger mig en del skratt och goda energier.


Viska har ju vilat en hel del men räknas som friskt kan jag tycka. Fäller som en gnu och ser ut som en skabbräv. Snyggt va....


Nike fungerar bra i sin kropp. Operationerna verkar ha gjort nytta på hennes skador. Hon är fin fram och fin bak. Musklat på sig en del. Det gillar jag.


Witch är något sämre kan jag tycka. Samlar lite mer vätska i kroppen, lite mer ansträngda slemhinnor. Höjer dosen vid behov. Min fina Witch, min lilla prinsessa.


Luzzan mår bra. Hon har klarat sig jättebra utan mjälte hittills. Hon är pigg och lite busig. Hon är så sprallig och glad damen! Finaste Lussan.


Skoja är som hon är. Sjövild, galen och älskar fåren. Hon orkar hur mycket som helst känns det som. Det är ju inte så det vet jag ju men herregud vilket tempo och vilken kvickhet! Tränar lite belöningstekniker med henne. En del fungerar riktigt bra. En del fattar hon inte alls.


Moltas är vår maskot. Han mår bra och älskar att vara med. Springa med Nike och Viska är livet. Helst Nike de blir lika galna när de får springa. Han är för söt.

På kvällarna sittar jag i Andreas fåtölj med fötterna på fotpallen Då ligger han i knät på mig. Då är det kelstund.



Inte simmat så mycket på sista tiden, måste ta tag i det snart. Nike behöver det.

Skapa flashcards