Guldhund

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2010 23:30

I dag fyller min älskade Viska år!!!


Stort Grattis!!!!

Hon fyller 4 år. Tänk vad tiden går. Vi skulle då ha en BC valp för att valla med. Vi fick den bästa av dem alla. Men hon vallar inte..... Hon fick då blir tränad i lydnad och agilty.

Med tiden har hon vågat valla lite lite på dem med horn, dem hatar hon!! Ingen som inte sett henne kan inte tro hur hon blir. Hon blir galen!


Men i stället fick hon bli min andra lydnadshund.

Hon har lärt mig mycket. Jag tror på att man får vad man behöver. Och jag fick nog henne för att lära mig träna mjuka hundar, i stället för sådan som Nike. De går liksom inte att jämföra på en och samma dag!

Jag vet att en del tror det går att träna dem på samma sätt. Jag sällar mig inte till den skalan.

I alla fall har hon hunnit bli SE LCH och några pinnar i agilty! Hon har hunnit slita av 2 korsband, = vila 2*4 mån. Fått artros i en höft dryga 3 år gammal. Stillhet och vila 3 mån. Fått en nervskada efter ett bett, stillhet 4 veckor.

Det är ganska mycket tid hon har spenderat med att vara konvalecent!


Hon har dessutom kvalat in till sitt första SM trots alla skador det året. Och där chockar hon mig med att gåså bra och bli på plats nummer 13! Med hela stora Sverigeeliten där!

Så jag kan inte annat än att vara stolt och nöjd över henne. Hon är en fantastisk hund på många sätt!

Jag älskar min Dulle, Husses stjärna i allt om han får säga själv.....

          

Ovido - Quiz & Flashcards