Guldhund

Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Ingela Karlsson - 23 augusti 2010 00:15

I dag var det dags med att ha kurs igen.

Båda grupperna gick väldigt bra. Vi tragglar hela ettan i ena gruppen. Eller tragglar. Vi är inte klara i momenten ännu så vi arbetar vidare med nästa steg för varje enskild hund. Det ser bra ut!

Andra gruppen är min äldsta grupp. Tyvärr faller en hund i från på grund av att hennes kropp inte håller. Men vi vill ha kvar dem ändå! De tillhör liksom den gruppen. Vi har tränat många år tillsammans. I den gruppen är det så mycket mer än hundträning. Svårt att sätta ord, men den betyder otroligt mycket för mig.


Ligger i lite med träningen av Viska då vi ska tävla på lördag om hon inte börjar löpa. I våras bärjade hon en vecka efter Luzzan och nu har Luzzan löpt 11 dagar... Måtte hon inte bärja. Är sgen som bara den.


Hon går rätt fint nu. Finns alltid kvar att slipa på, men känns bra. Det som inte fungerar är vittringen. Den är puts adjöss! Men jag får skylla mig själv. Har inte tränat den mycket sedan SM. **skäms** Men det jag är gladast för är nog positionen i ff, det har blivit mycket bättre.



Ovido - Quiz & Flashcards