Guldhund

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Ingela Karlsson - 26 augusti 2010 23:15

I dag har jag varit hos Lorna och fikat. Blev lite babbel med kanske.... Och god paj. Hon är en fena på att baka. Tack!


Sedan rymde fåren.... Jag som skulle iväg på tävlingsträning i Gamleby!

Men jag hann med att med Skojas hjälp peta in fåren. Och sedan hem och akut duscha för att fara till Gamleby med Lelle.

Där skulle vi träffa Kerstin, Lena, Pia och Malin för en tävlingsträning.


Vi var på ett annat ställe än på klubben då Viska är skotträdd och det smäller en del.

Men när jag tog ur henne ur bilen så hördes skotten dit vi var med.... Så Viska satte sig i bilen.... Trist. Men jag har lärt mig att acceptera att smäller det eller åskar får vi tänka om lite kvickt. Hon går först. Så jag har inga problem med det bara ett konstaterande.


De andra körde och det ser fint ut. Fascinerande att se lilla Ascas ruta. På bara ett par veckor har poletten trillat ned. Tänk bara vad rätt belöning kan ge!


Och fina Jojo som bar metallen så fint! Vilket framsteg!


När de andra kört så tog jag ut Viska lite då det var ett tag sedan det smällt. FF var inte att tänka på så vi gick mest på lite bara. Sedan blev det en ruta som hon inte hittade, men hon var glad och inte påverkad då. Att hon inte hittade den berodde på att hon itne var riktigt koncentrerad på mig.


Efter det en vittring. Vilken jättefin vittring! Den har inte fungerat över huvudtaget. Alltid fel pinne in har det varit. Hon som har varit säker i det har tappat det helt nu! Men i dag fixade hon det, och de andra sa det hade smällt två gånger under vittringen men hon hade bara noterat och kört på. Duktig tjej.

Sedan fjärren. Körde mest för att se hur det går med den nya tekniken som jag kört två pass med. Och dra på trissor hon gör det! Sakta gör hon det men hon rör inte sig framåt från stå sitt i dag!!!


Jag är riktigt nöjd med hennes attityd. Att hon klarar det bra i bland. Det som är märkligt med henne är att ibland går det bara inte alls få henne att utöra något alls, och som i dag går det riktigt bra!


Hur som haver är jag stolt över min tjej. Hon kämpar för att övervinna det i dag och gör det fint.


Kvällen avslutaded med fika hos Malins jobb. Jättegott och trevligt!

Tack tjejer för en bra kväll, igen!

Skapa flashcards