Guldhund

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

Tävling

Av Ingela Karlsson - 28 augusti 2010 11:00

I dag var det dags för vår första start sedan SM. Nervöst men jag var jättetaggas. Har väntat på det här!!!


Tog ut och rastade. Var bra. Körde en vittring som faktiskt var rätt!!! Sedan small det två skott..... Viska skulle in i bilen.

Jag konstarade att det smällt och att vi kanske inte kan starta. Ingen mer energi på det.

Lottning. Hade velat ha ett sent nummer för att det skulle hinna släppa, om det inte kom fler skott. Gomidda! Nummer 1.


Snabb överläggning. Ska jag prova gruppmomenten? Törs jag eller inte. Mycket kan förstöras om det går fel. Tog ut henne och hon var glad. Jag kör!


Hon var lite påverkad när vi ställde upp och ville inte sitta som jag ville hon skulle göra. Men det var ok.


Bakom planket körde jag min egen sak för att få henne att sitta stabilt och tryggt!


Likaså med platsen!

Full pott på båda. Tror inte jag fått det någon gång av Anders så det var ett plus!


Hade några minuter på mig. Värmde upp och kändes fin!


F f gick bra. Lite miss i stegff bakåt. Men ganska bra. 8,5 tror jag vi fick.


Dummen. Missade sitt skiftet och la sig. Där är vår akilleshäl. Vi har jobbat på det och gått framåt men idag ett litet bakslag. 7


Inkallning. Lite söliga stopp. 8,5


Rutan Så fint!!!!!!!!!!! 10 Vilket konskick!!!!!!!!!!!!!


Dirr app. Jättefint ut till konen och skitfint! Rullar står det. Såg inte vart hon gjorde det men troligen vid avlämnandet. 9


Hopp metall 10 Jättefint upptag och fina hopp!!!


Vittring 0 Fel pinne in och osäkerhet där ute. Har strulat. Har en plan.


Fjärren 8 tror jag. Hon rörde sig inte, ett litet tramp med en bak, fast på stället ser jag på filmen. Han tyckte hon hängsatt.... inte överens med honom. Och ngr långsamma skiften. Håller med.


Har jag fått med allt?

I alla fall så klyckas hon skrapa i hop ett förstapris trots 30 p bort på vittringen som hon gör så fint när hon gör den rätt!! Den kommer åter!

259,5 p och en andra plats. Segraren hade 265 p.


Det var en av hennes bättre rundor i det stora hela. Jag var lite annorlunda i transporteran än vad jag brukar, men det hade jag planerat med tanke på skotten innan.


Mycket mycket nöjd med henne i dag! Min fina Dulle!


Grattis till alla er andra som gjorde fina rundor!! Man kan inte vara annat än stolt över er!! Jag vet ju vad ni lägger ned i tid! Och vilka framsteg nig gjort!!

 
 
s

s

3 september 2010 11:22

Dulle duktig och en modplopp!

http://minadjurochjag.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards