Guldhund

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Pyo

Av Ingela Karlsson - 31 augusti 2010 08:30

I dag på morgonen var Luzzan i vattenskålen 4 gånger INNAN frukost.

Sedan kom Snören och då brukar hon bli galen då han är hennes stora idol då han jaga mycket med henne. Men hon blev jätteglad och sedan lugn...


Då ringer en klocka.... Kollar... Just det ja. en liten flytning som inte ser ut som den ska. Hon är i slutet av löpet...

Hade ju tid med Nike och Witch i dag för koll. Fick ringa och be dem kolla Luzzan först. Inga problem med det!


In med dem. Började med Luzzan. Förstorad livmoder ja.... Medans hon drogades så röntgade vi de andra två, eftersom de inte ska sederas.


Witch har fortfarande mycket slem kvar i lungorna. Men de stora partieran av klumpar är borta så nu är det bara i bronkerna eller hur man ska förklara. Fast et är lite mer slem i dem än förut. Men han var näjd med det han såg. Vi diskuterade annan medicin till henne. Vi ska återkomma i det.


Nike. Ja det är troligen L7S1 på henne. Det ser ut som så. Men vi skulle röntga hela ryggen på henne vilket vi inte hann då med Luzzan  med i bilden. Så vi har enn ny tid om 14 dagar då vi ska gå igenom hennes rygg grundligt och sedan ta beslut om hennes framtida tävlingskarriär! Jag tog ett beslut för länge sedan men i får se om det är i hållande efter 14 dagar. Det är inte kul i alla fall.


Men det är schäferns aber. Och hon ska få vara glad och ha kul så länge det går. Jag är glad att hon tävlat det hon har. Är hennes karriär över så är hon min Guldstjärna i alla fall. Hon är min skugga. Jag älskar henne så gränslöst mycket.


Luzzan är nu opererad i alla fall. Och allt gick relativt bra,

Min första hund som låg gungande under narkosen. Pulsen for upp och ned. Lite otäckt. Sedan har hon ju mindre blod än de andra pga mjälten. Det gör ju sitt till. Hon gick upp och ned i vakenhet eller vad man ska säga med så det var lite pyssel med henne. Min första hund som inte legat fint i narkos! Vill inte söva henne mer! Det är ju bara två månder sedan vi tog mjälten. Inte kl att öppna buken med så kort tid emellan.


Men nu är hon hemma och lite trött. Åt direkt hon kom hem. Sedan har hon sovit och gått efter mig som vanligt. Hon är en väldigt förståndig hund som förstår vad man bör och inte blr göra med agraffer på magen.

Vår fina Luzzan. Nu är det bara att komma igen och stsa på elitprovet som sören vill gå med henne. Vilken fantastisk jakthund hon är! Tack Lennart och Kerstin!


Jag kollade henne förra löpet då hon var skum. Men inget då. Men nu är det tredje löpet hon ändrar sin löpcykel och då kan man ju räkna ut vad som komma ska!


1 dag kvar!

 
 
Ingen bild

Lotta o Zebban

7 september 2010 13:20

skönt att allt gått bra för er,jobbigt när inte hundarna mår bra....jodå visst e hon din skugga Ingela finns ingen som Nike ::))))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards