Guldhund

Alla inlägg den 13 september 2010

Av Ingela Karlsson - 13 september 2010 19:45

I dag började dagen med att ge två tackor som står inne lite mat. Den ena står inne för den har ont i en klöv och har fått bandage med ett tjäromslag. Och den andra står inne som sällskap. Men är väldigt elak mot den skadade.


Sedan kurs. Som vanligt går det så bra. Nu börjar man se stora förändringar hos hundarna. Förarna mer och mer har lärt sig hur en klass ett ser ut. Det tar tid att se allt! Men det är så roligt!!!!


Sedan hem för att laga middag. Hade bjudit hit mamma på mat.

Uner tiden vi väntade på henne så skulle jag bada Moltas. Som var i stort behov av ett rejält bad! Att bo i en familj med ett och annat får i, häst.... Det innebär halm, strö och stråfoder..... Det är underbart att springa i sådant om man är en liten snygg cocker kille som lyssnar till Molle!

Alla säger jag ska klippa ned han. Och det borde jag nog. Men han är så fin i sin päls. Det bär emot att klippa ned honom. Han är så vacker! Men vi får se hur lång tid det tar innan jag tröttnar och den åker av.


Han är i alla fall gudasnäll och har inga bekymmer med att stå stilla ute på bordet under badets tid. Schampo två gånger och så balsam på det. Sedan ned ch springa och rulla sig i gräset och på alla mattor och golv. Som en en typisk hund gör efter badet. Sedan blev det lite gnuggning för att sedan orka ett par timmarn. Då gick jag an med borsten. Så nu är han ganska fin.

Han ska vara hos Lorna när vi är i England och hon har lovat att trimma honom! Hon är en pärla! Jag trimmar nog lite för ofta kanske, eller jag....

Jag tycker om när han är fin! Gillar inte när de ser otrimmade ut för de ser så ovårdade ut. Och det får man inte gör om man är en fin Molle Boll!


Sedan åt vi middag och hade det trevligt!


Sedan blev det medial kväll. Var rligt att träffa dem. Vi har så roligt i hop. Vi är ett gäng på 11-12 personer och åldern är mellan 30-70 år!


Fin pojke!

  


Den vackraste jag vet!

  

Ovido - Quiz & Flashcards