Guldhund

Alla inlägg den 18 september 2010

Av Ingela Karlsson - 18 september 2010 20:45

I dag bar det av tidigt för att möta Adelia i Linköping för att fara mot Ödeshög. Trodde jag var före henne men så var inte fallet... haha där fick jag!!!


Hade med mig mina tre ljus.


Kom dit i väldigt god tid och vi bärjade med att gå en kort sväng.

Vi gick in och mötte enbart trevligt folk. Alla hälsade och var på ett strålande hunör och spred så mycket positiva energier bara genom att vara. Härligt!


Lottning. Jag drog sist tror jag och gissa vad jag fick. Nummer ett..... mitt nummer som jag inte valt.... Viska är ju en hund som behöver lite mer förberedelse och mycket fritt följ innan vi går in. Nu skulle i alla fall sitt i grupp köras i elit sedan i klass 3 och sedan plats för elit och sedan plats för klass 3. Så det blev ju lite tid där! Tack och lov.


Målet för dagen var att klara sitt skiftet i dummen.

Viska blev rädd för en schäfer nr vi kom som morrade åt matten och dem som gick förbi på ett längre avstånd. Varpå hon blev låg då hon inte gillar hundar som morrar utan att ha en orsak. Hon är ju en känslig dam det där. Så hon gick omvägar...

Gissa vilken hund som fick nummer två.....


Sitt i grupp. In som nummer ett. Viska vägrade sätta sig på vänster sida då han satt där och han morrade även där en gång. Efter lite trix fick jag henne att sitta. Hon såg ut som 7 svåra år. Och jag var faktiskt säker på att hon skulle lägga sig, för de gånger hon lagt sig är när hon är rädd för något. Men hon satt blick stilla. Fast hon tyckte det var jättejobbigt! Duktig tjej som verkligen gjorde sitt yttersta för att göra som jag bad henne om. Adelia sa det såg ut som hon skulle gå upp och söka upp mig! Det hade inte varit kul!


Sedan plats. Samma dilemma. Han morrade och Viska ville inte göra det hon skulle. Men hon gör det. Hon ligger fint i fyra minuter trots att jag ser på henne att det är på ren vilja hon ligger kvar, hon är verkligen rädd. Jag blir stolt över henne att hon står ut trots sin rädsla. Det har hon inte klarat förut. fick 10+10.


Ff gick relativt bra. Lite på förstås... Tror hon fick en 9

Dummen: Dagens mål uppnått. Hon gjorde alla skiften. Hon var lite sne i ett skifte.Fick en 9

Rutan. Fibblade. Där tappade vi 300 p gränsen. Gick inte in direkt utan från sidan och extra kommando. Fick en 8

Ink. Jag strulade med markeringarna och dåiga stopp. 8,5 tror jag.

Dirr app. Jättefint. Tror hon fick 10

Hopp metall 10

Vittring Kanon!!! 10

Fjärr 10


Jag tror det var pängen. Vi fick i hop 298,5 p och kom på en andra plats!


Jag är väldigt nöjd med hennes prestation. Hon jobbade så bra trots sina rädslor. Hon klarar mer och mer fast hon är feg. Hon löste det bra min lilla tjej!


Pratade lite med andra tävlande, och då pratades det SM poäng. Jag får då tanken är det viktigt för mig att samla SM poäng? Jag är jätteglad är våra poäng men jag är realist. Och så tänker jag inte SM poäng.... ska jag göra det? Varför gör jag det inte? Blir lite fundersam och undrar lite vad är min strävan nu? Hon är SE LCH, hon har tävlat SM med bra resultat. Jag tror inte jag har högre ambitioner.


Jaja I alla fall har jag fått uträknat åt mig och fått på mess att jag har nu ett medel på dryga 297 p och ligger på en fjortonde plats.


Andra har kollen åt mig!


SM poäng eller inte, hon är min Dulle hur eller hur!!!

  




Skapa flashcards