Guldhund

Direktlänk till inlägg 19 september 2010

En usch dag

Av Ingela Karlsson - 19 september 2010 23:00

Har analyserat gårdagens tävling.

Och så glömde jag det jätteviktiga!

Vi var fler från Tema Ingela som tävlade i går och det gick bra för dem!


Jg såg inte någon mer än Adelia, men även om alla inte fick första ppris vet jag att det gör sitt bästa. Jag vet vad de kan! Och ett första pris behöver inte innebära en supertävling och ett andra pris kan betyda en supertävling.


Stort grattis till Adelia som i går tog LP III och klassvinst med fina Bianca!!! Vilken fin runda de gjorde. Jag ser tillbaka för ett år sedan hur deras fria följ såg ut och hur det ser ut i dag, knappt ett år senare.


Sedan var Ann och Nemo i Mjölby. Där de fick klassvinst och LP III de med!!! Samma sak där. För 1 ½ år sedan skrek Ann åt mig att det där kommer aldig att gå! Det gällde apporten. I dag älskar han den!!!


Ni andra som var med och tävlade och inte nådde ända fram. Det kommer!!! Jag är inte orolig alls.


Usch jag har tvättat i dag som en stolle. Hann inte det i går. Så nu är allt klart och packat inför resan till England i morgon! Fy valingen för flygningen. Jag har en plan för det. Hoppas den håller!!!


Nancy var här och hämtade mina border flickor. De ska vara där och leva livet. Jag vet de får det bra och jag gissar på att Viska kommer få leva VIP liv, vare sig Bracke gillar det eller inte! Haha


Tungt att se dem åka.


Molle fick åka till Lorna i dag. Stackars Molle. Jag vet att han har de jättebra men jag vet vilken hemmagris han är. Eller mattegris.... Känns bra.

Sara ska vara här med Nike och luzzarna, katterna, kanin och marsvin. Känns bra.

Det känns bra med vart våra hundar är. Jag är helt trygg med det.

Hästen tar Lelle och Carro hand om! Känns bra.

Fåren tar Conny hand om. Känns bra.

Conny tar Lorna hand om. Känns bra.


Flyget Känns inte bra.


Nu är det bara att be till gud säger jag som inte är religös för fem örem att jag överlever flyget och kommer hem med min familj till alla våra djur och underbara vänner som ställer upp för oss så vi kan åka på denna resa.

Utan er skulle det inte gå! Ni är guld värda, varenda en av er!


Vi är 14 st som åker. Ska bli roligt!

I morgon 06:00 samlas vi vid Skälboö!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards