Guldhund

Direktlänk till inlägg 25 september 2010

Nej till tävling

Av Ingela Karlsson - 25 september 2010 16:30

Nu är vi hemma igen efter en underbar resa! Det har gått så bra med alla ungar! De har skött sig bra, inget gnäll trots att vi har gått och gått och gått. Vi har sett massor, upplevt massor. Och ändå finns det så mycket man inte sett!


Man kan ju säga det att engelsmännen är inte speciellt serviceminded. De flesta är stela, har lite långt till humor och inte så jätte trevliga kan man kanske säga. På en del pubar undrade man om de ville sälja öl!


På de flesta av pubarna var alla trevliga och väldigt vänliga. Men i affärer var de tråkiga. Tittade inte på en, sa inte hej. Nej det var annorlunda måste jag säga!


När vi åkte hem i går hämtade vi Viska och Skoja hos Nancy och Bracke. Det har gått jättebra med dem. Har fått rapporter i veckan, och de har skött sig exemplariskt enligt Nancy.

Hon ville inte lämna dem tillbaka.

Viska har levt VIP liv. Hon är numer Drottning av Brinken. HOn har fått vara med i vardagsrummet, fast det egentligen är hundfritt. Där har hon suttit och fått ostbollar.... av Nancy..... Bracke tyckte hon var bortskämd.

På nätterna har hon sovit i sängen hos Bracke! Morrat åt Anja som är husses hund. Så stackars Anja har vackert fått ligga hos matte i stället!


Men han verkar vara ganska förtjust i mina flickor. Och vem kan motstå dem?

De har fått promenad i skogen ensam med Nancy. Skoja har jagat ett rådjur som dök upp 5 m framför. Viska brydde sig inte men Skoja hade sprungit efter några meter men avbrutit direkt Nancy ropat. Dutti tjej. Hon har aldrig sett ett rådjur förut!

De blev väldigt glada att se oss!


Hemma hade vi luzzarna och Nike. De blev också helt galna. Jösses. Jag tror varenda granne vaknade!! Nike fick 48 spel, så henne fick jag börja leka med och köra koncentration för at hon inte skulle ha i hjäl oss.

Viska hade börjat löpa i går, så hon var stor i korken och gick upp mot Nike. Inget klokt val. Nike tryckte till henne och så var det klart för denna gång.


I dag hämtade vi Molle som också blev väldigt glad. Så nu är hela min flock samlad igen! Skönt. Har saknt dem mycket men känt mig helt lugn! Och det var skönt. Har inga problem med att lämna de andra men Nike är så mycket hund i. Så där måste man vara med på ett annat sätt än med de andra mesarna....


Det blev ingen start i Katrineholm i dag! Jag avbokade. Dels för att hon löpte. Visst man får starta med löptikar på dessa tävlingar. Men så kom vi hem sent och jag är inte i form, och inte Viska heller för att tävla med en gång!


        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards