Guldhund

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Sim

Av Ingela Karlsson - 21 oktober 2010 21:15

I dag har det varit en dag med lite andra saker på schemat.


Vi har tagit det lugnt på förmiddagen. Eller lugnt jag hr varit hemma och jobbat me kontoret. Så det är lugnare men ack så viktigt!


Sedan bar det av till Norsholm för att simma. Min praktikant är med. Louice som ska vara hos mig i 3 veckor och se hur det är att vara med i eget företagande med hund. Nu ingår ju fåren och det med så hon får se lite mer.


Att vara egen är ju ingen dans på rosor. Man har alltid massa att göra, arbetsdagen tar aldrig slut, du är aldrig ledig och du kan knappt ta semester.

Men jag styr mycket över min tid, kan lägga upp min dag och planera vad som passar. Det uppväger allt annat!!! Och så älskar jag detta! Det gör ju inte saken sämre.


I alla fall fick de simma. Adelia var också med så vi delade på våra tider för att bara behöva städa en gång, gemensamt och spara tid och få ut så mycket som möjligt av simningen.


Nu blev det ett missförstånd så det blev mindre tid än vad vi hade. Så Viska fick simma 18 min först och Nike 2*10 min och Skoja kansk 2*3 min. Men Viska fick bara ett pass. Jaja det gör inget. Viktigast och mest beroende av det är ju Nike med sin rygg. Min ögonsten, min ständiga följeslagare!


Lite bilder från dagarna hos Anna.


Syrran Qajsa!

Tränar de look back?

      


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards