Guldhund

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2010

Älskade Viska!

Av Ingela Karlsson - 23 oktober 2010 22:45

I dag bar det av till Valdemarsvik för ännu en elitstart.


Dömde gjorde Ulf Erlandsson.


Jag såg att det sitter lite i gruppmomenten. Var lite låg först men sedan skötte hon sig kalas!

Ff kändes bra, men ändå inte. Hon var med fint och så men lite slö i kontakten. Men ett bra fritt följ, det är jag nöjd med.

Dummen! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Hon satte sig!!!! Dagens mål uppnått!!!!!!

Inkallning. Tog ngt steg vid ställande. Jag hade önskat mer tempo. Fint in.

Rutan. Jäklar! Hamnade bakom. Det gick lite för fort kan man säga!!! Måste träna på kortare rutor! Jag kör alltid på långa så det går för fort!!!

Dirr app. Fint!

Hopp apport Hoppar ej åter...... kastade så snett så herregud. Mitt fel att inte hjälpa henne åter!!

Vittring. Skitfint om man får säga så!! Jag trodde hon tog fel pinne då hon tog den på högra kanten. Jäklar fel pinne säger jag högt. Varför säger du så säger ngn av de bredvid? Jo hon tog den på kanten.

När jag tar pinnen visar det sig att det var rätt. TL hade lagt den fel, den får ju inte ligga där! LYCKA!!

Fjärren. Perfekt. Hon rörde sig inte en mm! Lite sega skiften kan jag tycka.


Mycket nöjd med henne i dag igen. Hon känns ganska jämn just nu. Det som kan strular är just vittring och dummen. Men vi kämpar på!



Sitt i grupp 10

Plats 10

Ff 9

Dummen 10

Ink med stå ligg 9,5

Rutan 8,5

App dirr 10

Hopp metall 0

Vitting 10

Fjärr 10

Slutsumman blev 279 p.


Och jag är glad över allt stöd mina vänner ger mig, alla fina ord de delar med sig av. Det värmer av all härlig energi!

Vi var ett stort gäng från mina grupper och vi hejade och stöttade. Vi är starka tillsammans!!! Tack!


Nollan i dag är lite retlig för hon är väldigt bra på just hopp metall. Ett av hennes starkaste! Det är lite svår att låta bli att räkna på vad vi hade hamnat på om hon fått en 9 på det...


Jag måste helt enkelt träna mer på återhopp efter dåliga kast av matte!


Grattis alla mina tjejer. Grattis till SE LCH, LP, 1:a priser, fina rundor!


      



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards