Guldhund

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2010

Vad göra?

Av Ingela Karlsson - 28 oktober 2010 10:00

Vad göra i dag? Jo då det blev en del att styra med, har inte några större problem

med att fylla dagen!


På morgon skjutsade jag in mamma till läkaren. Efter det lämnade jag av henne hos en väninna. Farmor var också med. Hon skulle in till stan. Men innan jag släppte av henne var vi på ÖB och styrde. Hittade lite smått där.


Var inne på apoteket och tog ut mediciner åt mamma.


Träffade en målare i dag. Han är nog jätteduktig men jag kände inte att vi var på samma våglängd ang huset. Jag vill behålla det gamla, den gamla tanken och inte göra om det till ett 2000 hus. Så det kändes inte som vi kommer anlita honom.

Jag tror han kände att vi inte var på samma nivå så jag tror inte han vill ha det heller. Det är viktigt tycker jag att han tar hänsyn till vad vi vill och inte bara ångar på vad han vill göra. Det är ju vi som ska bo där.

Och hade jag velat vara i ett 2000 tals hus kunde jag bott kvar. Då hade jag inte köpt ett hus som är hur gammalt som helst!


Micca har gjort praktik hos mig i dag! Hon har varit jätteduktig! Hon är en underbar tjej, fast jag tror inte hon inser det själv. Jag är i alla fall en stolt moster!


Lite fika på em med en god vän.

Sedan blev det vildsvinsgruta. Mumsigt värre!!!


Borstat igenom Molle. Han var inte tovig. Är skönt att hålla efter det lite. Nu blir han itne så tovig men i alla fall. Han är en kennelhund och det märks. För han är så van och är så stilla och duktig! Nu är han så fladdrig i sin päls igen!

Är lite förvånad att hans päls är så fin som den är med livet han lever idag!


Slutade med att jag betalade lite med! Inte lika kul!


        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards