Guldhund

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Åka av vägen

Av Ingela Karlsson - 9 november 2010 22:30

Det villjag inte göra så vallningen blev inställd idag! Skulle till Kennelmamma och köra ett pass men vi hördes på morgonen och insåg att det inte var en bra dag. Dels resan och sedan inte snällt mot fåren. Första snön och så vet vi inte hur mycket.

Det blev istället massa pappersjobb! Har suttit hela dagen med papper! Har en del kvar men massa gjort. Nu har jag ju färg i skrivaren med!!


Hämtat Sam i skolan. Eller skulle göra det, men när jag var där skulle han vara kvar med kompisar....

Jag höll på att köra rakt ut i perifirin. Körde vääääldigt sakta, typ 10-15 km, nästan stillastående, och svängde... men bilen gick rätt fram, men fick tag i lite grus och så klarade vi oss! Annars hade vi stannat mellan en lyktstolpe och ett träd, i alla fall förhoppningsvis mellan...

Svårt att ta oss upp för backen. Men det gick med lite krux.


Conny och Lorna kom på besök och drack lite kaffe. Andreas pallrade sig upp en stund då.

Sedan var Conny så snäll och hämtade mina vinterdäck i Djulpan så vi fick hem dem!

Så i kväll har Andreas faktiskt orkat byta dem mellan sina hostattacker!


Ställt in kurserna i morgon på grund av dagens väder. Det behöver få rinna undan på planen innan vi kör. Är lite rädd om den.


Vill ni se mer bilder? Varsågoda!

Baby fångad i luften

 

Baby på väg upp!

 

Baby springer! Fy fasiken så söt hon är! Söt som socker!

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards