Guldhund

Direktlänk till inlägg 26 november 2010

Kennelhund

Av Ingela Karlsson - 26 november 2010 00:00

I går, eller i natt, så blev Moltas borstad. Och han är så himla snäll. Han bara ligger där. Piper om det gör ont men annars helt cool. Jag tror inte han gillar det direkt men han accepterar det och vet att det är ett av livets måsten. Han är en typisk kennelhund. De är så vana att stå på bord sedan de knappt kan krypa! Det är en stor fördel med det hela. Jag säger det inte i negativ tanke vill jag bara säga!


Nu är han fin i alla fall. Hade ett par tovor men hans päls sköter sig riktigt bra. Bara man håller efter borstandet på han!


      


Skoja flyttat en skock får. Hon har jobbat fint och balanserat!

Klarade höger och vänster riktigt bra!

Hon har verkligen varit jobbig ett par dagar. På allt, leker hela tiden, på mig bara allmänt fy fasiken!! Men jag säger det med kärlek. Jag älskar den lilla tjejen! Hon har charmat mig helt.

Festlig hund.


Kvällen ska avslutas med en god planka hos goda vänner! Tack, det var såå gott! Och där behöver men inte gå mätt det kan jag lova. Jag vet inte ens om Andreas åt upp!!


      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards