Guldhund

Alla inlägg den 27 november 2010

Av Ingela Karlsson - 27 november 2010 17:30

... nere i snön!!


I dag dunkade det till i fönstret på baksidan. en fågel och så springer jag för om jag ska hinna före katterna är det språng marsch!

Och jag hann. Jag såg något röra på sig där nere i snön! Jag grävde fram det och det var en liten blåmes.


Han var helt groggy, vingen var lite galen och han bara låg.

Jag tog den i en handduk och stoppade den i en tvätt korg. Ställde den vid elementet så den skulle tina upp. En handduk över så han inte rymde!


Efter två timmar ville han ut då flög han varvlopp i tvätt-tunnan!

Så då var det bara att släppa ut den!


Dagens goda gärning!


Min underbara hund som betyder allt för mig! Vackrare får man leta efter!


 


Skoja varit med och flyttat om med grupperna. Vallat halv kilometer. I dag skötte hon sig gabska bra. De var tunga i dag och svåra att flytta men hon arbetade på fint. Hon var inte bitig utan bara stirrade på dem så de gick. Hon har inga bekymmer att springa i den djupa snön. Hon bara flyger fram den lilla! Mycket nöjd med henne i dag. Fin fösning. Vi tränar på att fösa rakt vilket är svårt med stor grupp. Men i dag gick det bra på den mindre vägen.


  

Sedan fodra dem och baggarna och fika hos förman!

Sedan duscha för det var Funktionärsfest i Åtvidaberg. Alla som varit med och arbetat i klubben blir bjuden på detta varje år. God mat och en trevlig kväll!

Man kan önska att alla klubbar vårdade sina funktionärer så. Men det är nog en kostnadsfråga!

Tack ÅHK!!!


Imorgon mer jobb med fåren. Ska flytta runt dem det sista. Sedan ev kurs om vädret vill!


        


Ovido - Quiz & Flashcards