Guldhund

Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Vilket väder!!

Av Ingela Karlsson - 29 november 2010 10:15

I dag är det 10 minus. Men så fint. Och det var skönt med.


Jag funderade på att ställa in kursen men gjorde inte det för det var ett strålande väder.

Och det är jag glad för för det var verkligen helt underbart!


Vi var många bortfall på grund av kylan. Men vi var några tappra själar som körde. Det blev mycket bus. Anja och mina BC flickor lekte och sprang tillsammans som dårar!!


Challe var helt galen och låg på rygg i snön hela tiden! Haha en gråhund är han som kör tävlingslydnad. Han är superduktig! vilka ingångar. Dessa ingångar skulle många kunna gå på vatten för!


Efter kurs blev det motionering av hundarna. De älskar snön och springer som dårar! Nike vill helst vara ute i drivorna hela tiden, vilket inte är så bra för henne.


Har lagt ut en helt oredigerad film på youtube, jag kan inget om sådant. Det är när Skoja vallar. Vill ni kika så klicka på länken får ni se henne min lilla stjärna!

http://www.youtube.com/watch?v=J8SykmOI8Qw


  


Nike blev väldigt stel i kväll efter dagen. Hon har känningar av sitt knä och sin rygg. I dessa lägen önskar man att man hade en lugn hund utan motor och vilja! Men så är inte fallet.... Och så tycker jag ju inte egentligen. Men det är tufft att hon är så dålig i sin kropp. Och mycket beroende på att hon är så galen. Fast jag älskar det!


Jag måste ringa och prata med Krister om alternativ behandling på henne. Han skulle träffa någon nu i december och diskutera ett annat medel.


För hon måste få ha kvalité. Om hon inte får röra på sig blir hon galen och går inte att ha inomhus. Och då får jag sätta henne i hundgård.


Och hur bra kan det vara? Det vet man ju hur en del står i hundgård och stressar och kastar sig på stängslen. Varför ska de stå där då? Jo för att få päls och motionera sig och bygga upp mer stress och motivation! Vilka dårar, så lite de vet om hundens samarbete med människan.

Och en Nike behöver inte lämna ensam för att bygga motivation den finns där, som sig bör på en brukshund. Hon vill inget hellre än att arbeta och vara tillags! Det har hon i sitt blod, det är inget jag behöver skapa!


Hur ska man kunna ta ifrån henne det här?


  


Usch det blev en deppad blogg. Men hon är ju mitt hjärta denna hund. Hon är mig så nära att det kanske är svårt att förstå. De som sett oss förstår nog. Hon går mig på nerverna ibland, och jag på henne skert, men jag vet att hon gör allt för mig. Hon står alltid ett steg från mig, är alltid där jag är. Den eviga skuggan.


  



 
 
Ingen bild

Lotta o Zeb

5 december 2010 14:39

underbara "guldhund" Lycka att hon har dig Ingela

Ingela Karlsson

6 december 2010 11:09

Tack Lotta. Jag känner mig lyckligt lottad som fått uppleva denna underbara hund!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards