Guldhund

Direktlänk till inlägg 25 december 2010

Media Markt

Av Ingela Karlsson - 25 december 2010 23:15

I dag har jag varit på min första mellandagsrea. Jag har säkert varit någon gång tidigare men jag kommer inte ihåg det så det måste vara länge sedan.

Vi skulleköpa vitvaror till huset då de hade 20 % på allt. Perfekt att kunna handla allt på ett och samma ställe och dessutom få 20 %!


Vi var inne cirka halv 10. Vad folk!!! Herregud. Andreas och Sam intog tv avdelningen och jag vitvaruavdelningen.


Personalen är att beundra, vilket tålamod på folk som rev och slet i dem hela tiden! En stor eloge till dem.


Ja vi handlade allt utom en köksfläkt. Skönt. Och nu äntlugen har vi bytt till en förhoppningsvis fungerande toner till skrivaren så jag kan skriva ut igen.


Vi hade hittat en tv för cirka 7 t. De körde ut den på lagret med våra vitvaror så kunde vi ta allt samtidigt. Snällt. De sa hela tiden: Håll i tv:n. Folk var galna vid tv avdelningen. Så Andreas drog runt på den länge....


    


Vi handlade lite annat med. Sedan åkte vi runt för att hämta allt i vår hyrda kärra. De packar in allt utom tv:n. Vi väntade och väntade. Andreas säger de har säkert sålt vår tv. Och ja det var precis vad de gjort.


Men vi skulle få en annan..... hrmf.... Han erbjöd oss en tv som kostade runt 8 t.nej sa jag den vill jag inte! Dålig bild, fördröjniung enligt Andreas. Men den där säger jag och pekar på en annan. Den kostar 9 t. Jag riktigt såg hur han funderade och tyckte den var dyr mot den vi hade velat ha... Men vi fick den! en stor jättefin tv. Vi har inte köpt tv under den tiden vi bott i hop. Men nu börjar alla våra apprater strejka. Så vi passade på.


Trötta for vi hem för att åka till syrran och spela ett julspel kan man kalla det. var kul och mýsigt. Hemma igen vid halv 6. Duscha för nu ska vi till Viran!

Världens finaste Ulla


  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards