Guldhund

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Trollbunden

Av Ingela Karlsson - 26 december 2010 11:00

Var ute i går med goda vänner!

Vi hade lite förfest hos Plingis och sedan fick vi skjuts ner till Gusum. Vet inte när jag var ute där sist. 8 år sedan eller mer?


Träffade många gamla goda vänner! Pratade en hel dem och det var jättekul att

se dem!

I dag var jag uppe tidigt i vanlig ordning. Andreas sov till 11 tror jag. Skönt för honom att få sova. Han sliter alltid som en galning. Han är väl värd varje stunds vila.


    


I dag har vi firat med syrran och familjen. Jag gick med alla våra hundar och mammas med innan. De fick leta lite bollar i snön, det älskar de verkligen. Nike får också leta men inte med de andra utan hon har eget uppletande. Hon måste ha lite kvalité så därför gör jag det även om hon kan bli lite stel. Men annars är hon rätt fin nu i kroppen. Lättnad. Hon är min själ den hunden. Vilken enastående tik!

Luzzarna springer inte så mycket utan de snosar och kollar alla spår utifall det har gått något långöra. Den här snön är trist ur den synvinkeln att Luzzan inte får jaga mycket. det går ju liksom inte att jaga med dem nu!


Väl hos syrran så åt vi god mat, drack kaffe. Och så pratade vi massa förstås.


På kvällen var det dags för klappar. Kvällens julklapp blev en bok. Började tyvärr läsa den med en gång varpå jag var fast. Syrran blev galen på mig. Så jag fick lägga undan den. Varpå jag försökte förmå henne gå till pannan, tvättrummet, datorn och prata med mamma, men nehejdå, hon skulle bara babbla med mig!


Haha så kan det gå.

Väl hemma så ska jag läsa vidare.



 
 
Ingen bild

Syrran

1 januari 2011 20:20

Ja, vi hade båda jobb. Du att få mig att göra andra saker så du kunde läsa, jag att få dig att inte läsa!!! Har hämtat den hos dig och läser den nu. Ensastående bok, av en enastående kvinna och hennes lika enastående familj runt henne. Men vilket öde.

Ingela Karlsson

2 januari 2011 09:19

Aha du ahde redan tagit den. Jag skulle skicka med janne den och hade lagt den på skohyllan men så var den puts väck borta. Ja den är enqastående!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards