Guldhund

Alla inlägg under december 2010

Av Ingela Karlsson - 15 december 2010 09:30

Det är inte helt ovanligt på vår väg hemma vid gården! Vet inte hur många Andreas dragit upp. Jag vet att flertalet inte har kört fort utan de fått möte, gått ut i kanten och sjunkit ned. Han som plogar kan inte ploga för fem öre! De behöver gå kurs! Han plogar utanför vägrenen, alltså över diket... så när man kommer och åker i godan ro så får man möte, går åt sidan i tron om att det är väg under däcket,... men se det var det visst inte....


I alla fall i dag så åkte en god vän i diket! Hon gick åt sidan för att den dåren som åker i en silverfärgad bil, och kör som en vettvilling, kom och hon var tvungen att gå åt sidan!

Folk tycker jag kör fort i vanliga fall. Men denna är 1000 gånger värre! En polisbil på vägen vore fint!!!


Jag längtar efter att flytta!!


  


Andreas klev i alla fall  upp och drack sitt kaffe och sedan drog han upp henne. Det var snart gjort.


Jag har städat och styrt lite inför kvällens hazard! Eller avslutning med hazarad!! Det är stadsgruppen 2 som kom så vi åt lite gröt och sedan spelade!


Alla var på hugget och det blev goda skratt och hårda ord..... sagda med en glimt i ögat!

Jag hade en ofantlig tur och fick 7 saker! Men fick lämna i från mig en till Yvonne som inte hade något.


Mitt närmaste!


  


Jag tror alla var nöjda och glada över kvällen. Maria hade med sig lilla Tilde som höll ut länge innan hon somnade hos mamma!

Tack tjejer för en väldigt rolig kväll!!!


Jag säger det igen, trots jag sagt det så många gånger förut:
Jag är lyckligt lottad som får träffa alla dessa fina människor under mina kurser! Jag har inte en enda kursare jag vill bli av med! Och då har jag cirka 8 eller 9 kurser i gång.


Skoja är fortsatt bra! Hon äter och mår bra nu.


3 år utan min älskade Mormor!!

  


Nike är skaplig i kroppen. Ser att det blir lite bättre när det blir lite varmare! Eller inte -20 i alla fall.

I morgon ska jag valla ett pass med SkojSkoj!

Av Ingela Karlsson - 14 december 2010 22:15

Jag har spenderat dagen med en galenpanna! Det är alltså min syster.


Syrran och jag åkte till stan i dag. Det händer alltid massa saker då märkligt nog!


Vi har i vanlig ordning gjort massa trafiköverträdelser eller vad det kan heta. Herregud säger jag bara!!  **skratt**


Kommer ni ihåg? Detta lilla troll som det så hastigt bestämdes att hon skulle bo hos oss! Det har jag inte ångrat, inte husse heller!


 

Herregud så söt!!!!!


  


Lite handlade jag inte så mycket för jag är väl klar i det närmsta. Bara lite onödiga klappar kvar....


Hundarna var hemma hos Andreas som sedan hade dem med till gården när han och Conny fodrade.


Skoja är frisk nu. Magen verkar bra. Och hon har fått lite mat på morgonen och sedan ett par gånger till, små doser! Verkar bra!


    


Hon får vila i morgon med helt så hon får återhämta sig. Sedan blir det vallning igen!

Vill ha ett plogat gärde att träna på!!! Tänk om det fanns mer tid!


Ja har inte varit borta hos djuren mycket sedan vi skickade ett gäng tackor. Har svårt att åka dit, tar emot och det gör mig sorgsen. Jag hoppas innerligt det släpper snart.


Sedan vill jag tacka alla för era vänliga och fina inlägg i min blogg den 5 december.

Jag vill bara förtydliga mig med att det inte hänt något nu. Men de flesta vet vad jag menar.

Annars var det mest tankar om hur hundSverige ser ut i dag!


 

Hde nästan glömt henne förkärlek att sova och gräva i kattsanden..... I dag gräver hon upp benen Viska gräver ned där....


  


Men jag blev glad och varm inombords av allas fina ord om mig! Har svår att se mig själv så. Men gott gjorde det. Det var roligt att det fanns kommentarer från både dem  som går kurs och de som inte går kurs för mig.


Sedan har vi gjort annat i kväll med!  **vrider mig av skratt**


Hon skulle alltid sova innanför tröjan!!


 

Fick intresse för fåren kanske lite för snabbt! Sötnosen!

  


Av Ingela Karlsson - 13 december 2010 18:00

 dag avbokade jag kontraströntgen! I går kväll så släppte det i magen. Hon var lös i magen och det var lite överallt... Som tur var hade husse inte åkt hemifrån! Så han fixade det. Jag är ju då lite kackelmagig! Hualigen!


Efter att han åkte så hände det en gång till, men då var det bara som vatten med blod i.


Vilken lättnad!!! Där såg jag en buköppning flyga i väg allvärldens väg. Skönt...


Hon får behålla vattnet. Hon får dricka i små mängder. Vi ska ha kontakt under dagen. Svälta med föstås får hon göra.


Ska nu byta medicin på Nike.  Nu vet vi vad hon troligen ska äta! Hoppas det fungerar bättre än det hon har nu!


Var inte kul i går. Hon blev så slö så jag var i valet och kvalet om jag skulle åka med henne! Jag satte mig ned och gick på magkänslan och den sa vänta. Så det gjorde jag. Jag litar på den ganska mycket!

Inte likt min sockertopp att bara ligga ned, inte kasta märgben i väggarna, inte bowla med petflaskor, inte terrra katterna och Viska, ingen som ska sitta i knät och mysa!


Hon är som bomull runt hjärtat! Gud så go hon är!


  


          

Av Ingela Karlsson - 12 december 2010 11:45

Ett stort grattis till Veronica och Tony som i dag tog sitt tredje första pris och blev därmed LP I!!!! Jag är så glad för er skull!!!


Dagen vaknade tidigt med mig, 06:30.... Var hemma vid typ 1 natt. God mat var det men fy fasiken vilket dåligt band. De kunde inte sjunga och för högt ljud för den lilla lokalen. mycket bra låtar men de kunde inte framföra det. Men vi hade kul i alla fall.


Skoja är inte bra. Hon äter inte och är hängig. Hon är med om man är i rörelse men inte om jag sitter. Hon har inte lekt eller gjort ett enda jäkelskap i dag! Och det är inte hon. Har varit i kontakt med Kennelmamma. Vi var väl inne på samma spår.


  


Men i kväll ringde jag till den bästa veterinären och fick en tid som inte fanns i morgon för kontraströntgen. Vi misstänker att något sitter som en stoppkloss. Hon får upp all mat och vatten Maten är sedan i går, alltså har den inte passerat tarmarna.. och med tanke på alla plastbitar och elände som hon ätit i sitt korta liv....


Vattenskålen är undanställd. Hon får inte äta eller dricka alls. Hon vill dricka men inte äta. Det är stopp av någon orsak i den där lilla kroppen. Gillar itne det här, hon är ju ett yrväder annars. Hon vill inte ens hoppa upp iknät! Min lilla Baby!!! Jag är orolig för henne!


  


Andreas sov länge i dag. Han ska ju jobba natt. Sedan blev detlite fodring av djur för hans del. Jag åkte för att ha kurs med mina allmänkursare och valpkursare. Det gick bra med dem alla. Valparna var det sista gången för. Och jäklar vad de var duktiga!

Här fick man komma på kluriga övningar till dem!


Alla har arbetat så bra med sina hundar, varit lyhörda och tagit till sig information. En helt underbar grupp måste jag säga.


Kan säga att jag var frusen efter ett par timmar ute, ganska stillastående i -10 grader.

Men vi tog lite fika som avslut och sedan hem och tina upp!


I morgon är det måndag och inga kurser! Nu är det kursvila tills efter nyår.

kanske en fritt följ kurs i mellandagarna! Vi får se vad tiden säger!


          


Av Ingela Karlsson - 11 december 2010 12:00

Det är ett instrument som jag verkligen tycker om att lyssna på.

Och jag har sådan tur att syrrans Micca spelar det.


I dag var det Luica på Vammarskolan och jag plockade upp Carro som skulle med och kolla. Hon fyller dessutom år så Grattis!!!!!


De sjöng och spelade så fint. De hade ett gäng grabbar som också sjöng stämmor.

Det var vackert och pampigt! Micca spelade jättebra! Hon är verkligen skitduktig!

Hoppas hon fortsätter spela så hon kan spela på min begravning när jag är så där runt 100 år... Då är hon..... lite äldre än i dag!!


Sedan blev det lite fika hos Carro och Tommy. Och lite tugg kanske....


Sedan hem och så jobbade vi lite med djuren. Hem igen. Sam ska ha kompis här i natt och Eve ska vara här med. Hon får väl se efter hundarna.


I kväll är det julbord på Motorgården. Vi jobbade där i somras eller i höstas kanske det var och då fick man vara med! Efter det blir det väl lite festligt kanske.


      

Av Ingela Karlsson - 10 december 2010 01:00

I dag var det tungt att kliva upp. Tänkte på tjejerna som inte finns mer. Usch.


Andreas fick för sig vi skulle åka till stan så det gjorde vi. En hel dag på stan med honom gick bra. Han är lugn och tålmodig. Jag älskar verkligen den karln. Fortfarande efter dryga 15,5 år!


Vi hade det ganska mysigt, inte så ofta vi går och handlar och strosar på stan. Kan det bli en eller två gånger per år? Njöt av att få umgås lite.


Vi har i alla fall handlat lite av varje.


Skull ev åkt på teater men hann inte hem till det.

När vi kom var det bara att svida om snabbt för vi skulle till Plingan på jul mys.


Vi var totalt 10 vuxna och ett gäng ungdomar. Vi åt god mat som vi alla hjälpte åt med genom att var och en tar med sig något.


Sedan spelade vi Hazard och det var en hård kamp om sakerna.


I morgon är det julbord och lite partaj!

Av Ingela Karlsson - 9 december 2010 01:00

.... mina vänner


En tung dag


             

Av Ingela Karlsson - 8 december 2010 21:15

I bland är det inget kul att ha djur. När man ska skiljs från dem är det aldrig roligt.


I dag har i sorterat dem vi inte ska behålla. Mina kära tackor ska åka i morgon. Vi har tagit ett stort beslut att dra ned på djuren under hösten.  Det sliter för mycket på oss alla med dubbeljobb.

Främst på Andreas som jobbar häcken av sig. Heltid på jobbet och så 4-6 timmar per dag på gården.

Men beslutet är tungt. Har varit tungt och nu är vi framme vid det sista. Du ska vara bödeln och bestämma vem som får leva och vem som inte ska leva.


Dessa tackor har vi sett sedan de föddes, varit med vid deras födsel och varit med vid deras födslar när de själv blivit mammor. Vi har namngett dem och de har egna personligheter. Det är inget kul. Man undrar och ifråga sätter vad man håller på med.


I morgon är dagen här. Då ska de åka. En tung dag. Våra fina tjejer. Känner mig som jag förråder dem. Här har man fått dem tama, de kommer bara man ropar, man har namn på varenda tacka. Man känner igen dem på utseendet. Alla har sitt. Och så sviker man dem, skickar dem med en bil.


I morgon vill jag inte vara med!


        

Skapa flashcards