Guldhund

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Ingela Karlsson - 1 januari 2011 14:15

Nu är det 1 jan 2011!!

Jag är spänd på vad som ska hända detta år!

Jag hoppas att vi ska få vara friska och krya. Att alla våra djur ska få vara friska och ha ett fint år!

Våra hundar fyller i år 8 år, 7 år, 5 år, 4 år och 2 år.


Nyåret tillbringades med goda vänner. Vi åt god mat och drack. Det var en väldigt lugn kväll.

Sam var med en kompis lite här och där. Givetvis var en av oss nykter utifall vi behövde åka efter honom.

En del av oss kollade på hockey, och en del av oss pratade mest.


Hundarna klarade kvällen ganska bra. Witch reagerade lite grann men lade sig sedan. Luzzan reste sig, men lade sig sedan. Viska låg vid soffan och var lite rädd. nike och Moltas brydde sig inget. Skoja reagerade lite när jag gick ut men jag gick in så lekte vi och då var smällarna inget otäcka. Skönt.

Viska klarade sig ganska bra i alla fall. Avreagerade väldigt fort. Skönt.


Sedan tycker jag att man kan säga till sina grannar om man ska smälla om man vet de har massor med djur. Av respekt för djuren tycker jag! Jag skulle aldrig sätta djur i klistret för att jag inte gillar ägarna. Men man har olika värderingar.


I dag har vi fodrat djuren vid gården. Det gick bra. Skoja tränades lite i höger och vänster. Gick sämre än väntat. Körde lite drivning mot mig och det gick riktigt bra. en tacka var lite trög och stillastående.

Sedan blev det promenad med hundarna i snön! Underbart måste jag säga.

Andreas har tapetserat i huset i dag. Mycket pilligt då det är smått och trångt det sista! Blå Salen strax klar!!!


Nu alla mina vänner där ute. Nu ser vi fram emot ett underbart 20111!!!


Ovido - Quiz & Flashcards