Guldhund

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Ingela Karlsson - 4 januari 2011 21:45

Nu har jag bokat Frida Wallén (fd Sundberg) igen.

Hon har varit hos oss många år nu. Samtidigt skulle det vara roligt att ta hit någon annan men hon är ju så bra.

Skulle kanske vilja bjuda in Maria Hagström någon gång. Hon är också helt underbar.

Det jag gillar med dem båda är att de är inte rädda för att säga åt hunden. I dag får man nästan bara höra att man ska arbeta med enbart positiv inlärning. Och det fungerar säkert för många. Men man är olika som person och olika hundar. Och dessa två anpassar sig både efter hund och förare!

Två av min stora inspirationskällor!


Frida

  

  


Maria

  




Har även varit kontakt med ÖVK. Det är dåligt med kurser i valllning. Så jag tänkte jag får väl ta hit egen instrukr då och hitta några som vill valla! Så nu ska jag jaga en instruktör! Ska fundera lite mer tills i morgon.


Har lagat älggryta i dag med. Samtidigt som jag var barnvakt ett par timmar. Inte så avancerat då hon sov nästan en timma. Haha

Sedan till Söderköping för att storhandla med syrran. Alltid en upplevelse...


Sedan hem. Pratat med kennelmamma. Var väldigt bra. Ska med henne på en clinic på lördag för Karin Söderberg! Hoppas på bra väder nu bara!!



Ovido - Quiz & Flashcards