Guldhund

Direktlänk till inlägg 7 januari 2011

Fritt följ i långa banor

Av Ingela Karlsson - 7 januari 2011 09:15

I dag har jag haft min första fritt följ kurs och platsliggning.

Ville själv gå en för jag tror det är jättenyttigt att fokusera på allt som ett fritt följ innehåller en hel dag! Jag älskar att träna det!!!


Det var 6 som kom med på kursen. Ett härligt gäng, med bra förare och de hade bra hundar!


Jag delar in det i så många delar så det räckte inte med 5 timmar vi fick ta en timma extra!

Jag är jättenöjd med ekipagen och jag hoppas de var nöjda med!

Berta var snäll coh erbjöd sig att fixa lite sopplunch!Vvar jättegott!

Lite bilder från dagen:


Berta olch Pigge arbetar på


Ewa och Wictor tränar in kontakten  

   Malin och Sasha med en fin kontakt i rärelse

  Ann är den stökiga tävlingsledaren   Guldhund och jag visar ngt. Love her!! Den vackraste av dem alla    Pippi och Balte ska göra en sväng de inte är helt överesn om tror jag

Fokus   Inger och Älva tränar starter   Ann och Nemo fokuserar på starterna Berta och Pigge kör starter   

Malin och Sasha förbereder sig 

 


En underbar dag ute i underbart väder!!!


Kvällen har varit lugn eller inte..... varit i Norsholm och simmat med mina tjejer.

Fick lite tider lite oförhappabdes av en klubbkamrat! Tack de uppskattar jag verkligen!

De fick simma: Nike 2*7 och Viska 2*10 och Skoja totalt kanske 15 min.

Sarah var med och hjälpte mig att serva. Kort om tid med alla tre. Guld värt att bara behöva simma och någon tar dem mellan. Det spar tid och ger simtid!!!

Värdefullt Sarah!  Dessutom fick jag låna shampo av Lina då mitt försvann mystiskt. Tack!

Skoja fick shamponeras INNAN hon gick i badet.... är man en bonnhund så är man...

Sedan hem!

Ett par badbilder

      

 
 
Ingen bild

Yvonne

11 januari 2011 10:42

Hej
Vad ni är duktiga allihop.Jag skulle vilja vara med men man kan inte vara med på allt.
Jag försöker ta mig fram trots halkan.Funderar på att skaffa någon typ av såll att hänga runt halsen som sprider ut sand framför mig när jag går :)
Kram Yvonne & Ziggy

Ingela Karlsson

13 januari 2011 12:25

Haha nej man kan ju inte det! Du kanske kan vara med en helg då jag ska köra en vända till1 Kram

 
Malin

Malin

11 januari 2011 11:18

Det var en super dag du annordnat Ingela! Hjärnan var ganska full när man väl åkte hem^^
Hoppas verkligen på flera sådana dagar!!
KRAM

http://sashaschafer.blogg.se

Ingela Karlsson

13 januari 2011 12:24

Tack Malin. Ja det var en suverän dag! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards