Guldhund

Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Spännande

Av Ingela Karlsson - 9 januari 2011 22:45

Det är ordet för det jag väntar på!


Får se hur det går!


I dag har jag i alla fall simmat hundarna. Herregud så olika de är!

Nike springer in, och kastar sig i bassängen med en gång. Vet att det inte är smart men jag låter henne göra det. Hon älskar det och hon får älska det så mycket hon vill! Hon får göra så mycket mindre nu så hon får vara galen då!

När hon simmar omkring där så ger jag henne leksaken jag har med mig så hon coolar ner. Eller simmar mindre snabbt. Coolar ner gör hon inte så lätt...

Förresten så spelar det ingen roll om hon är lydig och väntar på att få gå i, hon är lika galen i alla fall försa fem minutrarna! Haha älskade hund!

Hon simmade mer än vanligt. Vågade det då jag tycker hon är i ganska god form nu.

Hon simmade först 2*10 min och sedan 1*7 min.

Skoja simmade 2*9 min kanske. Hon vill ju gärna simma med Nike i om hon fått välja.

Viska fick simma 2*16 min.

Viska fick simma mycket i streamern, inte bara i den utan på kanten då hon tycker den är otäck så att hon ska vänja sig någon gång! Sedan har hon tendens att slösimma och är den på så kan hon inte det. Sedan är det tiden som ska effektiviseras då man inte kan simma hur länge som helst!

Nike fick också simma i streamern i 4 min per pass. Det får räcka för henne. Vill inte fresta henne för hårt.

Var orolig de skulle bli stela då vi slarvat med simningen nu. Men inget efter fredagen.

Men visst de är i fin trim nu flickorna och man ser att de klarar detta utan att ta ut sig. Skönt främst för Nikes skull. Så hon håller lite till tack!

Skoja älskar att simma, hur fint som helst med något i munnen. Följer mig och simmar i fina åttor.


      


Förberett för Fritt följ kursen. Ska bli superkul!

Eftersom det är så tråkigt väder med risk för att bryta sig på min plan har jag hyrt ett ridhus! Perfekt!


    


Ska bli så kul.


Har en ny tjej i morgon. Ska bli jättekul att se vad hon säger om mitt träningssätt och tänk.


I morgon är det en tung dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards