Guldhund

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Flytt

Av Ingela Karlsson - 11 januari 2011 10:45

I dag så bar det av till djuren. Alla flockar behövde foder. Så jag började med att ta in stora tack gruppen. Sorterade ut 6 tacklamm.

Började med att Skoja fick fösa i linan. Tränade lite på ligg och korta höger och vänster.

Korta gick bra men hon förstår ju inte kommandot där ännu.


Sedan körde jag en ny variant av höger och vänster träning. Gick så där. Hon låste sig lite på dem. Men jag tror på det arbetssättet. Men jag ska göra ett par pass till och utvördera sedan.

Sedan skulle vi driva. Gick inte bra. Jo åt hem hållet för då var det fart men inte i från hållet. En ungtacka gick till attack. Hon åkte in i stallet igen. ville inte träna på det nu!

De ville inte flytta sig verkligen. Så jag hjälpte skoja ett flertalet gånger för att hon ska få känna sig säker och känna att hon kan. Hon har lite tendenser att gilla att bara stå och hålla dem. Hade ingen bra lösning på det hela, men vi fick till ett par skapliga drivningar så sedan gjorde vi inte mer.

Körde lite hålla ut övningar. Gick ganska bra på kvartarna.


Nöjd med henne i dag. Lite olydig men inte så farligt. Hade linan på nästan hela passet för att inte ge henne vinster som hon inte ska ha!


Ringde och konsulterade lite med kennelmamma med. Fick ett par tips och ett gott skratt åt mig själv. Jag har sådan fantasi i träningen i lydnaden, men jag måste tänka lika här så löser sig mycket.


    


Baggarna fick mat med. De fick även byta hage då det behövdes nu efter lite mildväder. Det gick super och Skoja fick träna en ganska lång fösning som gick jättebra!

Sedan promenad med hundarna. Sedan hem för massage!

Fick massage, länge då det behövdes. Tog en del runt mig ryggskada. inte skönt men ack så välbehövligt. Sedan fick armarna sig en rejäl vända. Ajjjjjj.

Axlarna var rätt så ok och större delen av ryggen med.

Var skönt. Det är så perfekt att hon kommer hem och gör det. Varannan vecka är det en skön / aj känsla. Nike ligger bredvid och kollar.

Förra gången när jag skrek rakt ut många gånger ville hon flytta på henne från mig. Men sedan insåg hon och hade stenhård bevakning. Guldhund.


Hade fritt följ kurs i går i ett ridhus. Det var jättekul!!! Vi jobbade hårt hela dagen och jag tror alla var supertrötta. Alla var jätteduktiga och jag hoppas de kommer ihåg tanken om fritt följ.

Tyvärr glömde jag fota en del. Men ett par få bilder blev det som jag ska ladda över.

Extra roligt tror jag var att det var en ny tjej, som aldrig sett mig träna utan som bara hört en version om mig, av den klick som har hetsjakt på mig. Var kul att få ge henne den bilden av mig som är JAG. Hon kändes nöjd, och det glädjer mig!

Extra roligt med det ekipaget var att platsen som var deras stora bekymmer fungerade perfekt! Klarade den bara helt perfekt.

Det var 6 superbra ekipage som gjorde kanonbra i från sig.


När jag nu har läst det jag skrev om gårdagen inser jag hur illa det är fortfarande med det hålet i hjärtat.

Jag har inte alls skrivit med den inlevelsen och öppenheten jag brukar, med den där äkta känslan. Jag inser att jag inte låter det komma fram fullt heller den dagen. Men kroppen säger väl att jag inte klarar det ännu, om man någonsin kommer att göra det.


 
 
Ingen bild

Lottis

13 januari 2011 11:30

Finns det verkligen några som bedriver hetsjakt på dig...otroligt!

Ingela Karlsson

13 januari 2011 12:21

Ja du Lottie. En dam slutade att träna för mig för snart 2,5 år sedan då hon blev arg av olika anledningar. Drog då med sig ett gäng hos en annan hundtränare som nu också kastar skit på mig, om min träning fast hon aldrig sett mig träna. Går på annans ord som inte gillar mig, då kan du själv räkna ut att hon inte är ärlig.
Men man ser och det talar för sig självt...
Jag tror de lider mer då de lägger så mycket tid på mig, än jag för jag tycker lite synd om dem. De skulle lägga den tiden i stället på hundträningen i stället av olika anledningar. Dags att gå vidare kanske? **ler**
Kram till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards