Guldhund

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Ingela Karlsson - 12 januari 2011 20:15

Vi har varit och grattat Lorna som fyller år i dag! Grattis!!!!


I dag har Andreas varit med och gått promenad. Kul att gå båda! Annars går jag för det mesta själv, för de måste ju ut i vilket fall!


Bilder från dagen:'


    


I söndags var jag till Linköping och röntgade Skoja! Jag vill inte röntga så här tidigt. Jag röntgar runt 15-18 mån beroende på hur de är i kroppen.
Men Kennelmamma ville jag skulle röntgat Annan dagen.... men då kunde jag inte. Så nu blev det av. Hon är så fast och fin i kropppen och ganska välmusklad. Så om jag tittar på henne borde inte någon led vara slapp.

Vi la plåtar på höfter, knä, armbågar, bogar och ryggen. Då har man något att jämföra med vid ev skador eller förändingar.

Fånigt? Nej det tycker jag inte. Det kan man ha nytta av.


    


Det såg jättefint ut. Varken Anna eller jag såg något konstigt. Vi kollade på lite olika röntgen bilder för att se skillnader och så. Intressant. Jag gillar ju det där att se och glo och lära.

Sedan blev det spruta med!


Hennes kollega skickde via mail bilerna till SKK så man hade hoppast på svar redan i måndags. Men det fick jag inte.

Men i dag kom det: HD A ED Ua

Hurra hurra hurra hurra

Vilken lycka. Det kändes oerhört bra med ännu en fri hund!


    


Jag törs knappt skriva det, men gör det för denne någon kanske har glömt det till min nästa hund, **ler** har inte haft någon hund med anmärkningar på lederna vid röntgen!! Tolv hundar har jag ägt, 11 är röntgade, och alla 11 fria. Man tänker varje gång att snart kommer det ett fel....  Men jag klarade mig igen!!


Och ett par bilder från fritt följ kursen


      





Ovido - Quiz & Flashcards