Guldhund

Direktlänk till inlägg 12 januari 2011

Min resa

Av Ingela Karlsson - 12 januari 2011 20:15

Vi har varit och grattat Lorna som fyller år i dag! Grattis!!!!


I dag har Andreas varit med och gått promenad. Kul att gå båda! Annars går jag för det mesta själv, för de måste ju ut i vilket fall!


Bilder från dagen:'


    


I söndags var jag till Linköping och röntgade Skoja! Jag vill inte röntga så här tidigt. Jag röntgar runt 15-18 mån beroende på hur de är i kroppen.
Men Kennelmamma ville jag skulle röntgat Annan dagen.... men då kunde jag inte. Så nu blev det av. Hon är så fast och fin i kropppen och ganska välmusklad. Så om jag tittar på henne borde inte någon led vara slapp.

Vi la plåtar på höfter, knä, armbågar, bogar och ryggen. Då har man något att jämföra med vid ev skador eller förändingar.

Fånigt? Nej det tycker jag inte. Det kan man ha nytta av.


    


Det såg jättefint ut. Varken Anna eller jag såg något konstigt. Vi kollade på lite olika röntgen bilder för att se skillnader och så. Intressant. Jag gillar ju det där att se och glo och lära.

Sedan blev det spruta med!


Hennes kollega skickde via mail bilerna till SKK så man hade hoppast på svar redan i måndags. Men det fick jag inte.

Men i dag kom det: HD A ED Ua

Hurra hurra hurra hurra

Vilken lycka. Det kändes oerhört bra med ännu en fri hund!


    


Jag törs knappt skriva det, men gör det för denne någon kanske har glömt det till min nästa hund, **ler** har inte haft någon hund med anmärkningar på lederna vid röntgen!! Tolv hundar har jag ägt, 11 är röntgade, och alla 11 fria. Man tänker varje gång att snart kommer det ett fel....  Men jag klarade mig igen!!


Och ett par bilder från fritt följ kursen


      





 
 
Ingen bild

Lorna

13 januari 2011 20:54

Tack för Grattiset :) Men vad skådar mitt öga!!!!!
Luzzan BITER min Puttan!!! Sätt ett frimärke i rumpan och skicka henne till norrland ;)))

 
Yvonne

Yvonne

14 januari 2011 09:04

Grattis till friröntgen.Ja visst är det skönt när det är gjort o resultatet blev bra.
Nästa vecka kör vi......det behövs :)
Kram

http://ziggy.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards