Guldhund

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Ingela Karlsson - 14 januari 2011 08:45

.....har det varit i dag....


Syrran och jag åkte till planen för att träna ett pass innan jag äntligen skulle börja med första kursen!!

Skoja var den som skulle få arbeta i dag. Vi gjorde lite klockan, kontakt och fokuseringsövningar. Jag måste säga att det lilla jag gjort med henne har verkligen satt sig i kolat på henne. Hon har oerhört lätt att gå in i koncentration, om jag jämför med Viska.

Vi körde lite träning av fotgående. Hon kan inte ordet fot och heller inte mer än att gå rakt fram tio meter. Klarar att göra en halt för det mesta rakt.

Gjorde några läggande vid sidan och tränade det snabba, för att övergå till att träna lite stadga i det hela. Gick riktigt bra.


Påbörjade ställandet i dag. Gick bra det med. Små grundlövningar så hon bara förstår vad jag vill.

Några riktigt korta platsliggningar blev det med.

Vi har tränat så lite och hon var verkligen rolig att jobba med. Jag är förvånad att det gick så bra med henne!

Hon och Micki rök i hop och slogs ett varv. Hon fick ge sig till slut motvilligt....

Sedan var det kurs!

Herregud vad jag har saknat det. Nu är min vinter lite semester slut. Har haft semseter från kurserna men jobbat med annat.

Vi började inne och diskuterade våren och lite annat.... **ler**

Ute så gick det jättebra. Ekipagen var verkligen taggade och superduktiga! De har inte tappat mycket efter vilan de har haft. Vílan verkar ha satt en del saker hos hundarna med. Jag tror på det att det är bra med vila för dem.

Precis som man ger hästar vila tror jag det är viktigt med hundarna med, och oss människor med.

Jag ser ofta goda effekter av det, speciellt på unga hundar.

Baggarna fick mat och Skoja fick göra en 100 m fösning. Gick bra, men jag ser tendens till att hon glömmer ett djur hon kan gå förbi det och valla de andra men glömmer det som står blick stilla.... ANNA!!!!!!!!!!!!!! Jag påmminde henne om att det var en kvar och då kom hon på ja just det ja alla ska med....

Kvällen var rolig!

Efter det så bar det av hemåt.

Kvällen var lugn med Let´s Dance.

I morgon ska vi arbeta med djuren hela dagen. Ska dela dem och gruppera lite. skoja ska vara med förstås!

Skapa flashcards