Guldhund

Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Underbara B!

Av Ingela Karlsson - 17 januari 2011 00:45

I dag var jag hemma med lite att göra. Planerar lite kursstarter och så. Så snart alla ni som väntar är det dags!


De ringde från Norsholm och sa det fanns simtider tidigare åt mig! Och Adelia.

Ja tack sa vi och drog dit.

Nike far in och skuttar i poolen med dunder och brak.... vet att det inte är bra för henne. Så jag blundade....


Witch får paket från sin Gudemor


  


Sedan var det bara att stoppa in en stor tung leksak i mun på henne så hon blir tyst och lugnar ned sig, vilket tog denna gång ett bra tag. Marie dök in och  pratade lite. Alltid roligt. Hon log när jag duckade för vattenkaskaderna som flyger. Hon sa något liknande att det är härligt ni är här igen, för det märks.... Undrar vad hon menar....

Jag är dyngsur på 5 min.... Hon fick simma länge och med streamern på länge men inte behöva ligga mitt i den hela tiden.

Skoja ville i men hon var liksom tvungen att BADA med shampo först! Bonnhunden.... då förstår ni...

Nike simmade och simmade...Upp med henne.


  


Tvätta och skura den lilla under tiden Viska låg i. Hade streamern på här med på ett sätt för att vänja henne. Gick bättre i dag!  Hon var väldigt fin i vattnet!

Skoja bara busade runt så jag struntade i henne. Hon tjuvhoppade i ett par gånger men då fick hon allt gå upp.


Adelia kom under Nikes andra pass. Vi pratade så gott det gick i vattenkaskaderna.... Sedan fick Skoja gå i och simma 8 min, lite med streamern på för att vänja sig Inte för att hon bryr sig!

Sedan var det Biancas tur... oj vad hon slöade!


  


Men det rådde vi bot på. Gav lite råd om vad jag tror skulle vara bra och passa damen. Vi provade och jag tycker det blev bra, tror Adelia var mycket nöjd med henne. Hon simmade 20 min, och så fanns det lite streamer där med.


Efter henne var det Viskas tur igen. Under tiden hon simmade så drack vi kaffe. Hon är så enkel att ha i vattnet med!


Hon simmade riktigt fint. Hon är i väldigt fint skick nu vad gäller kondis och muskler tycker jag. Riktigt nöjd med hennes båda simpass. Skoja simmade bara ett pass idag. Hon var för styrig och då blir det inget bad.


Heléne kom in en vända med. Vi babblade lite och kom överens om att vi måste ses snart! Så nu ska det bli av!


Summa av dagens sim blev:

Nike 19+16 min, en del i streamern,

Skoja 8 min lite i streamer för att vänja sig.

Viska 20+20 min med mycket streamer.


Vikten för dagen var:
Nike 42,8 kg

Viska 20,2 kg

Skoja 15:9 kg


Sedan blev det städning. Nike och Viska fäller så man kunde tro det var en hel hund i silen...


Kaffe i väntrummet. Då fick vi tag i Sussi som hjälpte oss att boka om lite tider så vi skulle få mer tider i hop Adelia och jag! Mycket roligare och effektivisera tiden.

Tack Sussi för service och stort stort tålamod med två förvirrade stollar!


Har bokat in ett par rehabträffar med Marie med. Ska få kolla Nike en gång i månaden nu för att se hur det blir med hennes kropp. Känns bra.

Mera kaffe i väntrummet för att sedan bege sig hemåt!

Tack Adelia för gott sällskap och kaffe! Du är en klippa!


Sedan hem för att ge fåren kraft och gulla lite med dem. Sedan hem för att laga mat.


I morgon ska jag till stan och hälsa på Tilde med fam.

Hundarna ska med förstås!

 
 
Ingen bild

Gudemor

19 januari 2011 09:07

Finaste Puttan <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards