Guldhund

Direktlänk till inlägg 19 januari 2011

Äntligen säger jag

Av Ingela Karlsson - 19 januari 2011 09:00

I dag var det en rolig dag.

Förmiddagen ägnades åt att styra med lite papper, surfa och ha det ganska lugnt, eller slappt kanske man ska säga.

Lite senare åkte jag bort till gården, för att vi skulle fodra dem.

Började med baggarna så Skoja fick först gå i lina. Gick bra i dag. Flyttar dem lättare nu när det är ett 50 tal mindre.

Bra att ha lina när vi kör kort hö och vän i verkligheten för hon vill gärna runda dem så då kan jag hjälpa henne utan att vi börjar bråka.

Hon var väldigt lyhörd och snabb att lyssna i den gruppen.


Dagens bilder är från fritt följ kursen den 10 jan.


  


Sedan in till Lorna en sväng för kaffe. Vi pratade om allt och inget.... Goofy var nybdad och var så fluffig och fin.

Nike lekte med Lorna mot hennes vilja. En barkbit på 4*4 mm.... Nej hon är inte normal.. fast hon älskar den leken.


Sedan åkte jag till de andra djuren. Fodrade dem med kraft. Och gullade med dem och gick igenom de som jag tror ska lamm i feb. Inga fyllda juver ännu.


Skoja fick hålla lilla gruppen medans jag serverade dem kraft. Där var hon mer olydig och det märks direkt då hon får arbeta lite självständigt som hon fick göra när jag styrde kanske 5 min. Då får hon arbeta efter eget huvud, och då vill hon fortsätta med det när jag då lägger mig i. Bushund!


  


Gjorde ingen träning med henne i dag. Hon fick arbeta lite ändå.

Efter det så for jag till plan. Hade kurs 18 men jag tänkte köra mina ett pass innan.

Viska fick jobba med att vara tyst... positionenm  raka sträckor, och vänster halter. Jobbade lite med att hålla i trots störning. Tycker det var rätt ok.

Gjorde en inkallnig med stå, den var ok.

Fjärren gick inte bra... Hon var alldeles för på och där okoncentrerad. Men vi fick till ett par bra skiften i alla fall.


  


Nike fick ff och svängar. Jag har ju inte henne i tävlingsstatus... det påminde mig om hur mycket jobb det var med henne att hålla henne tävlingsbar.... Hur orkade jag? Haha Hon hde lite ljud, lite långt fram och trängde. Lite slarvig. Men hon ska få lite mer ff en period nu och göra lite mer med henne i lydnaden. Hon behöver det.


Lilla Skoj Skoj då. Hon fick raka sträckor och halter, lite backa och stegff åt höger. Bra. Störningsträning och det är hon jättebra på! Hon går vid sidan och kollar mig medans vi går förbi de andra två stollarna som far och flyger. Lite läggande vid sidan med stadga. Hon har ett fint läggande och bra stadga tycker jag.


Det var allt. Inga långa pass med var och en. Men det var roligt och de uppskattade det.

Sedan var det äääntliiigen kurs igen! Stads 2 hade uppstart i kväll.

Vi började inne en vända att prata och lägga upp våren.

Sedan ut och de fick jobba mycket i par. Ett jättebra pass av dem.

De yngre såg man det hänt massa med!!! Mognat poletterna har trillat ned. Vilan är bra för dem!

Marie på rehab säger det att vi träna våra hundar för mycket, de behöver vila. Och jag håller verkligen med.


Gruppen var ganska trött efter avslutat pass. Man såg i dag att grunderna som jobbades så hårt med förra året sitter bra!!! Duktiga ni var tjejer!!!


Sedan hem och säga god natt till Sam.

 
 
Yvonne & Ziggy

Yvonne & Ziggy

20 januari 2011 10:21

Tjabba
Himla roligt att komma igång.Jag tyckte Ziggy fokuserade mer efter en stund trots alla störningar.Tack snälla för alla bra tips.Du har en ängels tålamod.Du säger åt mig att göra si eller så o jag gör typ tvärtom :)
Hopplöst fall , doktorn grät...(inte Ziggy men jag)
Kram

http://ziggy.bloggplatsen.se

 
Linda (&Inez)

Linda (&Inez)

20 januari 2011 17:55

Jaaa, vi i stads 2:an var trötta, men NÖJDA fy fasen vad bra det kändes... tack goa fröken!

http://blogg.passagen.se/liri

 
lena,millie,ebba

lena,millie,ebba

21 januari 2011 23:02

Sååååå himla kul att vara igång igen !!!!!!!!!!!

http://www.goldentjejenmillie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards