Guldhund

Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Sovmorgon

Av Ingela Karlsson - 22 januari 2011 22:15

I dag tog jag sovrmorgon. Sov nog till tio i 8!! Skönt!

Andreas väckte jag vid 12 tiden. Han kan sova mycket den mannen!


Vi var hos djuren och fodrade en grupp. Massa kel blev det med. Gud så goa de är. De är lite med misstänksamma mot mig på grund av Skoja  hon brukar alltid vara nära mig tänker de.... Men efter ett tag när inser att hon inte är med så  kommer de för att kela och mysa!

Skoja fick ett micropass hos ungtackorna. Lite hö och vä. Lite mer höger och vänster! Gick lite blandat!

Sedan ner till plan en sväng för att köra ett kort pass med Viska. Lurade med Lorna ut som bara var sällskap och kollade lite när hon ändå stod där. Tack min vän!

Vi jobbar mycket med helt o halt och vänster halt. Det har varit hennes svaghet förut och är ännu. Så nu har jag bestämt mig för att ta tag i detta på allvar.


        


Sedan såg jag på FB en länk från en kvinna som tävlar högt i lydnaden! En lista på dogmatix.se. Där har det gjorts en lista över 2010 års bästa ekipage på 5 tävlingar. De har tagit våra 5 bästa tävlingar och sedan fått ett snitt. Årets lydnadshund 2010.

Viskas halvbror Hyss kom 2:a!! Grattis Jouko och Hyss!


Och tro det eller ej men Viska ligger på en 9:onde plats! Viska är med på tio i topp på Årets Lydnadshund! För mig är det jättestort! Min lilla Viskvisk!!!! Vad hon är duktig, min lilla BC som inte vill valla är en så fin lydnadshund. Jag är så stolt över henne. Hon anstränger sig verkligen.


Efter träningen i alla fall blev det fika och lite babbel. Har varit ett par tunga dagar men inget går upp mot goda vänner! De kan få en att le och skratta, och jag känner mig lyckligt lottad. Helt klart!


      


Sedan hem.

Kvällen har varit lugn. Sett Stjärnorna på slottet och Fångarna.


I morgon är det allmänlydnadskurs igen. Jättekul!! Ett roligt gäng med massa olika hundar! Älskar mitt jobb!!!


 
 
Louise

Louise

23 januari 2011 23:37

Oh Grattis till den fina placeringen i årets lydnadshund. Jättekul, ni är så otroligt duktiga. Längtar tills jag flyttar hem igen så jag får gå kurs hos dig :)
Kram

http://louisek.webblogg.se

Ingela Karlsson

25 januari 2011 18:53

Tack Louice! Jag är så stolt över henne. Vore jättekul om du kommer på kurs!! Då kan vi valla med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards