Guldhund

Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

Galningar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2011 09:30

I dag skulle dagen bestå av bekföring och bad av Moltas på fm. Den bestod i att bada Moltas, och att jaga baggar! De gick ut endast 5 gånger i går.


De blev intagna utan hund flertalet gånger och sedan med hund. Stollar. Nu har de kommit på att man kan hoppa...... i från maten,,,,, GRRRRRRRRRRRRRR


Men nu har de ström på igen så nu får vi se.... fast de hoppade lite i alla fall. en del fick smällar så de backade men en del hoppade så det blev några vändor efter det med.


Lite kaffe på det. Sedan hem igen. Borsta Moltas och försöka få honom torr. Han är ju gudasnäll hunden! Tålamod har han. Nu var han ju nyborstad häromdagen så det tog inte många minuter att borsta igenom han. En kvart kanske.


Sedan bort en stund innan kurs för att träna Viska lite. Vi jobbar på med våra svängar. I dag var hon lite för på.... ovanligt... Men gick ändå bra. Och vi hade störningsträning i form av två stollar som sprang som idioter hela tiden. Men hon släpper dem. Har inga problem med det. Nöjd ändå.


Sedan kurs. var 6 st som var med. Ett par helt nya. Det gick jättebra. Det blev fokus på pos, och sedan hur vi går. Vi arbetade med att hitta rätt gående för just sin hund, och hur man ska svänga med fötterna för sin hund. Alla jobbade jättebra!

De var nog trötta bode i knopp och kropp! Ett härligt gäng!


Efter det i till Lorna en vända. Hon hjälpte mig att fota Moltas lite. Kan ju inte ställa upp dem som de ska stå på kort. Tycker nog de blev fina! Lorna kan det där!


En snabb kopp kaffe hanns med och så ut för nästa kurs. Som resulterade i att det var ett STORT borfall. Jag visste sedan innan att en skulle vara borta i jobb.

Halv 6 och senare ramlade det in 5 bortfall till!!! Så det blev en deltagare! Haha Så det kan bli. Är ju liksom för sent att ställa in så sent då de oftast är på väg.


Så Lena fick jobba massor. Genom hela klass 1 utan apporten. Sedan mycket pet i pos och fotgåendet. Vi hittade nog lite knappar på fröken.

En härlig hund som var så störningskänslig när hon kom i höstas, nu bryr hon sig inte alls mycket, hon har till och med insett att de inte är farliga.

Jag har ju den tanken att ha massor med störning av andra hundar så de lär sig att det inte är farligt med andra hundar som far. Det har man ganska mycket nytta av tycker jag. Och jag tror mina tjejer håller med, även om de var lite misstänksamma i början hos mig, med mina idioter som sprang hela tiden och lekte runt om oss.

Många tror det är svårt för hundarna, men de orkar inte brys sig efter ett pass. Mina hundar är nog för mycket för dem! Hihi


Sedan hem frusen. Det var ganska kallt. Hem och prata lite med Sam, om läxor och skola. Han har varit jättebra denna vecka med läxorna.


Jag skriver sällan om honom, inte för att jag inte vill utan för att jag tror inte han vill! Men han är mammas pojke,,,, (läser han detta blir han galen)


I morgon sim med alla 3 hundar, och Adelia och Bianca. Sedan rehab med Nike. Sedan till Adelia och fika! En vän som jag uppskattar mycket!

Efter det hem fixa middag och skjutsa Sam på hockey! Pust,,.''


Just det ja Stampe ska lämnas in för kastrering med!

 
 
Yvonne & Ziggy

Yvonne & Ziggy

27 januari 2011 10:37

Hej
Jag är ledsen att jag inte var med igår men det fungerade inte.Det har varit lite för mycket på sistone.Lena kanske förklarade en del.
Om vi inte ses innan så ses vi nästa onsdag.
Kramiisar från oss båda

http://ziggy.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lotta o Zebban

27 januari 2011 19:23

oh va synd att jag inte kunde igår då,hade ju fått mycket frökentid,vilket vi behöver hihi kram kram......

 
lena,millie,ebba

lena,millie,ebba

29 januari 2011 01:44

Superlyxigt med privatlektion !!!!!!! ;o)
Kanonbra det där med mycket störning när man tränar !!!! Ha ha ha inte ens när Matte snubblar över några svart/vita tokstollar i Fotgåendet störs Ebba särskilt mycket numera.
Funkar redan med de sneda sättandena förresten :D (eller, ja de funkar ju inte utan är borta menar jag förstås) ;o)
Kram

http://www.goldentjejenmillie.se

 
Linda (&Inez)

Linda (&Inez)

31 januari 2011 22:29

Ja det blev lite sent återbud för min del, väskan å allt var ju packad när jag insåg att det kanske inte var så smart att åka... trist, men ibland kan man inte rå för vad som händer :(

http://blogg.passagen.se/liri

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards