Guldhund

Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Ingela Karlsson - 28 januari 2011 13:00

I dag var det en dag som bärjade med lite papper, betalningar och sådant skit.

Gå geinom lite kurser, lite planering efter hur det gått för dem denna vecka. Älskar den planeringen!!! Mycket tid läggs på det för att hjälpa var och en.


Den vackraste stjärnan! Som förbrukar en leksak per simgång. Mottager gärna tips på saker som flyter och håller mer än ett pass. Hon ryster och dödar dem, ganska hårt...     


Hade kurs halv 3. Hade tänkt att träna en stund innan men hann inte det. Kom inte in i duschen i tid, och så ringde Sam som skulle till Söderköping. De hade haft hockeyturnering i skolan. Och eftersom han skulle med bussen efter så var Andreas nere och hämtade dessa saker. Och däri var mössan! Så han höll på att frysa ihjäl om skallen... Så det var bara att blåsa ned med den!


Baby som är så söt, som socker! Hur kan man motstå den blicken? Mycket svårt...


Kom ett par minuter sent förstås. Det är en stor svaghet hos mig, tidsoptimisten själv! Försöker bättre mig och ibland går det riktigt bra. Hrmf... fast det finns de som är värre och det är ju skönt att veta!


Här har Adelia hängt upp resterna av Nikes leksak för att hon skulle stå kvar under duschning!


Vi hade 2 borta i kväll men en som gästspelade med oss, Irene med sin fina tik Neva som ska paras under våren, om någon funderar över berner valpar kanske! En fin arbetshund måste jag säga!!!


Vi arbetade med upptag, fjärr och fritt följ. För att se vad som hänt sedan förra veckan. Lite problem uppstod under första passet, var lite rörigt. Mina hundar var värre än vanligt tyckte jag. Det är värst för Ann och Adelia som matar Viska.... undrar varför hon vill dit....  Det blev mycket prat mellan paren som samarbetade och fick dskutera men det var bra!!!!


Hon är en syn att se under simmet denna hund!

     


De jobbade på riktigt bra och även om de inte tror man ser så har jag ögonen överallt. Och de arbetar bra och är nogranna! Gillar mycket!

Seda fika i 20 min och sedan lite genomgång av det som vi gjort. Disktuerade problemen och de fick nya tips. En del saker var jag tvungen att se så man kunde lösa det.


Ut igen. Ett riktigt bra andra pass. Alla jobbade med det som vi pratat om och det kändes bara så bra! Vi arbetar hårt just nu med dessa moment, för att få till dem bra. Det är tunga och lite svåra moment.


Bianca ska i och Nike ska dra i gång henne, problemet är att få Nike att INTE hoppa i!


Efter kursen stod vi och pratade lite, alltid kul. Sedan in till Lorna och Conny som väntade på mig. Massören var där!


Sett fram emot det, men tog tillbaka det snart.


Fy vd ont det var denna gång. Stenhårt i musklerna och vid ryggskadan ska vi itne prata om. Att härda ut går knappt, så om jag skriker som en idiot går det lite bättre. Nu två gånger har det varit ganska skönt. Men inte denna gång, fy fasiken säger jag bara!! Hon är jäkligt duktig, och hon tar i lite så det lossnar. Men AJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ!


Min baby! Ni ser ju hur pass högt det är från golv tll kant. Där kom Skoja flygandes när vi simmade Bianca tror jag, det var så jag fick fånga henne i luften... min Baby.... Såg här hur långa klorna var så det blev klippta!


        


Sedan hem och fixa mat.

Var lat, det blev pommes och korv. Ingen mat jag gillar så, men jag var så hungrig så jag åt för mycket! Urk vad mätta vi var.


Såg Let´s Dance. Sedan hade vi spelat in det där Landskampen. Men då surfade jag lite under tiden.... Inte så kul var detta program.


Sam somnade i soffan, varm och hes. Förkylning på G!!! Apelsiner!!!!!!!!!!!


Det är livets frukt det!



Fick ett samtal igen. Ska bli så spännande. Återkommer om det med tiden om det lyckas. Håll tummarna!


I morgon ska jag ut med hundarna då förstås! Till fåren och gulla med dem, fodra dem och måste valla med Skoja. Inte hunnit det på hela veckan. Bra med vila för henne kanske men fy vad hon är jobbig med katterna. Hon går mig på nerverna!


Ulla är värst. Hör hon mig prata med henne går hon upp i atomer! Jäkla hund.


Stampe mår bra efter kastreringen. Skönt. Ska ha koll på såret bara. Tycker han är lugnare redan men han kanske har lite småont lilla ninen! Innan var han inte lugn.... kunde bli tokig på han!


Finaste Moltas my trimmad. 6 veckor sedan sist, eller 6,5...


I morgon skulle Eve tävla med Viska i agility! Då det går kennelhosta så var jag tveksam till att släppa i väg dem. Men vek som jag är så kunde jag inte säga ifrån, då det var så länge sedan och så många dåliga ursäkter från min sida.... Är så glad att Eve är på G igen med detta!

Men syrran hjälpte mig och sa att vi stannar hemma! Phust... tack....

Är ju rädd att få det på hundarna då Witch har fel på lungorna. Hon är så slemmig i dem redan och äter medicin. Hur skulle det gå med en hosta? Vet inte om hon överlever det.


Så ni som läser och går på kurs hos mig:


Snälla, jag ber er på mina bara knän:

Håll er i från samhällen, städer så mycket som möjligt. Låt dem inte vara med andra hundar, inte ens de som brukar får hälsa eller leka. Isolera dem ett par veckor. Tänk på att det är luftburet så det smittar lätt. En tjej i kurserna har det på en hund. Så det finns. Gå i de ensliga skogarna, på de tomma skogsvägarna, ta bilen och åk med dem dit inte så många andra rör sig. Undvik Himpa fältet!

Låt inte främmande hälsa på era hundar. Isolera dem så mycket som går, det tjänar vi alla på, speciellt vi med sjuka hundar, där livet står som insats!


Min guldhund...

Skapa flashcards