Guldhund

Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Ingela Karlsson - 30 januari 2011 21:58

   Njut av dagens bilder. Bara se och njut!


I dag gick jag upp tidigt. Andreas fick sova länge för jag fick för mig han skulle jobba natt, men det skulle ju han inte....


I alla fall har dagen bestått av matlagning, bus med hundarna.


På em åkte Andreas, Conny, Sam och Linus till stan för att se på hockey! Vita häsen spelade,. Kan väl säga att jag inte var med då...


    


Jag hade kurs klockan 15. Allmänlydnadsgänget var det i dag!


Vi har arbetat md hundmöten ett par gånger. Och vi fortsatte i dag!


Dagens övningar var att klara av sin hund i situation då man blir kraftigt överraskad av andra hundar på alla möjliga sätt.


    


Riktigt roligt hade vi och vi körde ett ekipage i stöten medans jag gav de andra roller att spela i det hela. Kan tänka mig det såg roligt ut.


Men det gick riktigt bra! Alla arbetade på, fick läsa sin hund och se hur mycket hunden påverkas av min egen status!


Nike fick följa med och ha ensamtid med matte. Detta är hennes uppgift att visa hur man uppför sig tycker hon själv. Hon är så jäkla bra sådär med andra hundar. Bryr sig bara om sin matte!


    


Efter kursen var jag stenfrusen. Fy vad kallt det var. Det var så soligt och fint på fm!


Hualigen....


På tal om annat. Jag vill flytta nu!!! Jag längtar efter att få flytta, tomten. Jag längtar efter tomten!

Jag älskar detta hus men inte den sluttande tomten!

Så vill någon komma och göra mig sällskap när ja ska måla våra stockar och så är det bara att höra av sig, allt är roligare om man är fler!


    


I morgon är det kurs. Uppstart av min gamla grupp, som funnits så många år nu! Saknat den!


Denna blogg fick innehålla bilder av år fina rottis Mis Valientes Belleza.

Hon dog i mina armar natten den 30 dec. Akut hjärtsvikt. Nästan tio år gammal.

En hund som är svår att beskriva. Man måste ha träffat henne för att förstå vilken hund hon var. Hon var felpälsad, hon var långhårig och fick inte avlas på förstås.

Men det finns ju de som väljer att säga välpälsade om dem och avlar på dem.





Ovido - Quiz & Flashcards