Guldhund

Alla inlägg den 1 februari 2011

Av Ingela Karlsson - 1 februari 2011 11:15

Redan 1 feb! Oj vad tiden går. Nu går det med full fart mot den vackra våren


Jag tycker om alla våra årstider, utan regninga höstar. Men jag tror våren är favoriten, och tidig tidig försommar. När allt börjar leva igen, allt från snödropparna till musöronen!! Det är tider det!


Vädret nu är väl inte det roligaste men det stör mig inte. Jag vägrar lägga min dyrbara energi på det. Jag måste ha den till annat...


I dag har Laura varit här och hon ser inte bra ut i sina ögon-. Hon har nu gått på behandling 1,5 vcka och ingen förändring. Haft kontakt med Krister ett par gånger så i morgon ska jag in med henne så han får kika. Jag r mycket förvånad... Jag är dessuto inte så haj på detta med ögon, haft väldigt lite ögonproblem med dem. Men något konstigt är det med dem. Hon verkar inte se så där rörande bra. Hrmf... Fundersam....


Usch. Nu har de hittat en häst sönderskuren i underlivet. Hon har förblött och låg död  i boxen. Om man fick tag i den.....


För många många år sedan så blev min gamla La FLeur skuren. Ganska illa första gången. Hon gick då med ett sto med föl som klarade sig. Jag har för mig stoet hade kanylmärken. Men Fleur var illa tilltygad.

Fleur var inte ngn som rusade fram till alla, utan hon var mattes häst. Så den som gör det måste vara hästvan för att komma intill dem. Fleur gick ute då i tor sommarhage.

Sedan hände det igen ett par år senare. Men de blev det inte lika illa. 2 gånger under sin listid råkade hon ut för dessa sjuka människor!


Sedan har vi gården utanför Söderköping som har grisar och får tror jag det var, som vansköter sina djur! Hur svårt kan det vara att sätta stopp för det? Livstid djurförbud kan ju vara en bra start.....


Och då kommer vi till våra straff för våra fångar. Om de fick tag i denna idiot, ska väl det göras någon undersökning om den är sinnessjuk. Det kan de spara pengar på för det behövs ju inte någon undersökning för att fatta att de är sjuka.

Jag kan med hårda ord säga att jag tycker de inte förtjänar att leva när de gjort något sådant. Kasta dem till mat åt tigrarna i Kolmården. De behöver få göra något vettigt. Elakt? Möjligt men jag känner så för sådant där!


Det är sådant daltande med våra fångar. De ska ha tillgång till internet och allt skit. Har de hamnat där för tex pedofili, hur kan de få ha tillgång till dator? Och dessutom träffa sina barn? Det är myclet man inte förstår... måste jag säga...


Uch ja det blev en tung hemsk blogg... men jag blir så upprörd...




Ovido - Quiz & Flashcards