Guldhund

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Ingela Karlsson - 2 februari 2011 12:00

I dag bar det av till veterinären. Laura skulle kollas för sina ögon!


Jag var till hos Irene med och fikade. Det är så roligt att träffas. Hennes hundar är så mysiga, alla 3. Men Heidi, vackra Heidi ligger mig varmt om hjärtat. Den hunden tycker jag extremt mycket om. Det är bara synd med hennes kropp och leder. Men vilken hund.


Mina fick inte följa med in i dag. Med tanke på Lauras ögon, och hon ser illa. Så de fick sitta i bilen. Det gillades inte då Viska älskar Irene! Och det är inga problem att ha in mina med hennes. Alla är ju snälla hundar tack och lov.


Fick kaffe och vi satt och babblade ett bra tag. Sedanv ar jag tvungen att åka.


Ja Lauras ögon då. Hon ska tillbaka nästa vecka. Är inte helt säkert det är bara sår på hornhinnan.... ska få tills onsdag på sig. Då har vi en tid för att skrapa dem. Och ev göra annat vad vet jag. Ögon är inte jag speciellt kunnig på.


Men han var lite fundersam... Och jag med faktiskt. Ser märkligt ut. Men hon är ju helt klart irritad av det. Skoja var med för att bara vara med. Och hon den stollan 15 kg tung,  vaktade lilla Laura på 38 kg mot en labrador som kommer in.... Knäppfia. Där fick hon i alla fall en åthutning att hon inte ska vakta henne.... Hrmf... Hon gör även ett sådant där Skoja hopp upp i famen så Krister skrattade gott. Tur jag hann fånga henne för jag var inte beredd.


Fulbollis förra året med sina trillingar.


  


Skoja har gått ned 1,6 kg på tre veckor.... Hon äter inte. Hur jag än gör. Jag har till och med gått emot alla principer jag har ang mat. Jag trugar inte och jag daltar inte. Ät eller var utan!

Men det spelar ingen roll vad jag gör. Färskfodret ratar hon. Alla torrfoder ratar hon, jag kan blanda i allt möjligt, det ratar hon. Så nu skiter jag i det.

Hon äter cirka 2 dl Hills var tredje dag så nu får hon väl göra det. Jag har försökt. hon äter väl när hon tycker hon behöver.


Hade kurs i dag. 3 stycken, från 11;45-21


Alla kurser har gått jättebra. Vi jobbar massor med fria följet och positionen. Det är viktiga saker... Det ser bra ut och de kommer få fina ff med tiden helt övertygad. De är ambitiösa och generösa! Jag uppskattar dem, och jag blir väldigt glad när de uttryclkr att de är så nöjda. Det ger en inspiration till detta, eller mer än vad jag redan har kanske jag ska säga!


Hemma halv tio. Så då förhörde jag Sam... jag vet det blev sent...


Sedan åt jag middag.. jag vet det är för sent...


Och styrde med annat.

Ovido - Quiz & Flashcards