Guldhund

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Ingela Karlsson - 5 februari 2011 12:45

I dag var det hemma jobb på fm. Gjorde inte massa vettigt men en del i alla fall. Tvättkorgen är full. Alla är fulla tror jag... Hundarna har fått sitt och lite ben osv..


Det blev en dusch i alla fall. Kokade de sista kilona lever.... Det går åt 2 kg rå lever för att få 1 kg torr lever.... Så mycket lever är det kokt. Totalt blev det runt 24 kg rå för att få dessa 12 kg kokt, tärnad och paketerad. Pust.... Nu är det gjort. Trodde det var 15 kg...


Men den går nog åt fort, det brukar den göra. Hundarna älskar den bara. Helt galna. Kan få dem att gå på vatten för den.


Efter att skurit ned det sista och städat efter mig, bar det av till Norsholm för att simma hundarna.

Adelia var med och vi turas ju om. Bianca började. Sedan fortsatte vi att varva.

Vi var oerhört effektiva. Nike simmade 10+8+7m Skoja simmade 2*15 och Viska 2*20. Med streamern på hela tiden. Skoja får ligga korta stunder i den och Viska ligger ganska mycket i den.

Viska är i alla fall inte rädd för den nu längre! Haha min fega Dulle!! Hon är så jäkla lätt så här. Lydig, lyhörd och stark. Simmar perfekt och fint. Gör vi åttor gör hon dem helt korrekt åt rätt håll. Simmar på bra.


Skoja med är ganska lätt fast där får jag gå med en del utom när hon ska vara i streamern. Nike är inte lätt. Där får jag gå med hela tiden och leka snigel. Går jag en sekund för fort så drar hon i sin högsta växel och är framme på tre simtag! Haha

Hon har även i dag blött ned mig helt och hållet.... och Adelia med....


När Viska simmade var det bara JA kaffe!!!

Och Adelia som är väldigt noga med att bara äta onyytigt på lördagar hade tagit med fika... igen.... hon björ på kaffe, bullar och semla! Och Dulle fick bågar..... tack vännen!


Det är så roligt de pass vi har i hop för det är så trist att simma själv. Ska man som jag simma tre doggar tar det ju sin lilla tid. På det här sättet har vi kul, vi tjänar båda tid på det och vi hjälps åt med städning. Mindre stress, för det behöver jag mindre av i mitt liv.

En rolig eftermiddag i alla fall.

        


På vägen hem stannade jag och handlade till kvällen och lite annat. Frukten var slut... igen....

I kväll var det tacos beställt. Så det, frukt och lördagsgodis stod på notan!

Jag köpte apelsiner.... Jag bara ÄLSKAR apelsiner!


Sedan hem till djuren. Fodrade dem med kraftfoder och i dag när de åt på foderbordet kände jag igenom varenda en av dem! Det börjar hända saker med deras juver nu. Sakta men säkert. Lite kel blev det med förstås. Våra raringar!



Sedan in till mor en stund. Hon var arg för att C och A inte fikat hos henne som de lovat.... Förstår henne!

Droppade Lauras ögon. Ser inte bra ut det är det enda jag kan säga. Inte bra ut alls....


  

Kvällen avrundades på allra bästa sätt. Mys med familjen. Jag fixade maten, Andreas har hållit på i huset hela dagen nästan, Så avslut tillsammans är mysigt!

Sam var hemma. Vi såg på en komedi och jag somnade inte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Hundarna trodde jag skulle vara trötta men så var inte fallet. Skoja har ju börjat om med sin lek: Kasta ben i väggarna! Nike hade 45 spel och Viska vara bara Dulle =Tiggde bågar av husse....


Fått mail lite från här och där som värmer. Det gör mig glad och det ger mig ännu mer energi att fortsätta med det jag gör!

Jag vill flytta nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skapa flashcards