Guldhund

Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Ingela Karlsson - 6 februari 2011 08:45

I dag har Andreas jobbat på i huset. Är en del gjort och en del kvar om man säger så....

Jag var förbi och det som händer nu är inte sådant där som man ser bara WOW vad det är gjort mycket. Men om ngr steg kommer det bara att smälla till. För då ser man att det är det arbetet som tagit tid men inte synts på samma sätt.


Det är gjort en del i de flesta rum, men inget klart. Snart är det dags för lite målning och så. Det närmar sig i alla fall. 

Vi stressar inte alls. Vi bor bra och jag vill inte att Andreas ska ta död på sig för att han alltid ska vara där.

Och är han där så får jag ta allt annat, allt hemma. Det gör jag väl i och för sig ändå när jag tänker efter. Men för Sams skull är det bra att han är hemma med.

De har ju hockeyn ihop, och det är viktiga dagar! För dem båda.


I dag var sista dagen på allmänkursen. Det gick bra. Vi hade en inbjuden, en man med en sch hane som var lite stökig...

Det hände lite saker som vi inte fått fram förut. Det gav oss ett riktigt bra tillfälle att ta tag i problemen. Det gav kursarna många ögonblick att läsa hund på.

Hinna läsa alla kroppsdelar på dem, de viktiga i alla fall.

Vi pratade om det här med att lita på hunden, sin egen status osv. Vad det har för påverkan för hunden.

Jag tror nog att de fick med egna ögon se vad det gör med våra hundar!

Ett mycket bra pass måste jag säga! Tror det var det bästa på hela kursen!


På kvällen blev det att laga mat. Till Sams stora förtjusning blev det stuvade makaroner och falukorv i ugn!


I morgon är det kurs. Har bokat om det till ett ridhus då det inte går att beträda planen! Så det ska bli skönt. Jag tror jag kommer åka till ridhuset varje vecka nu för att komma i gång ordentligt. Viska har tapapt en hel del under våran slö tid.


Om jag läser hos många andra som ska tex tävla SM i sommar, de tränar alltid, varje dag, året runt.....

Så är inte jag. Jag tar pauser och vilar helt. Tappar jag inspiration ett tag så lägger jag ned en period. Jag kan nog inte säga mig vara så ambitiös. Men jag trivs....

Men nu tar det ju lite tid att få i gång henne, det är ju priset jag får betala.... hihi





Ovido - Quiz & Flashcards