Guldhund

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Ingela Karlsson - 8 februari 2011 22:15

I dag började bra men jag tappade tålamodet. Och det var ju mitt fel.


Skulle valla med Skoja. Skulle ta in cirka 34 tackor och plocka sedan ut ett gäng om 7-8 st.

Gomidda!

In gick ju bra men ut! Jag tror jag höll på  att få spader! Fick inte ut dem, antingen alla eller inga!

Jag kände att jag höll på att få ett spel.

Det slutade med att jag i alla fall fick ut 4 tackor. Som blev som galna och vill inte vara med! Haha vilken syn..

Körde höger och vänster. Men jag var irriterad då de rev grindarna ett antal gånger då de trodde de andra var på andra sidan grinden... vill bara påtala att grinden går att se väldigt bra igenom och jag såg inga tackor på andra sidan....


När jag går upp i stress och blir arg inom mig, känner Skoja det med en gång och vallar helt utan min hjälp.. Hon blir stentuff och odräglig!

Alldeles för sent inser jag att jag måste gå ur fållan och lugna mig, och Skoja.

Sagt och gjort. Ut och andas lite..... efter 5 min var det bra igen så då körde vi!


Det gick rätt bra. Hon slår över lite i bland i balansen! Men hon jobbade bra med dem och klarade höger och vänster ganska bra. Vi tränade på att gå upp sakta och vara lugn. Duktig tjej!

Lite fösning i snöre. Vi arbetade med att gå lite rakt...

Slutade nöjd med passet.

Sedan fodrade jag de andra tackorna med. De skulle klämmas igenom och kelas med förstås!


Jag har funderat över lite saker sista månaden. 


Jag har stått på egna ben sedan jag var 16 ungefär då jag flyttade hemifrån. Visst har jag fått låna pengar om jag behövt. Men jag ville klara mig själv. Och betala tillbaka.

Jag har skaffat mig många djur, ja för att jag älskar djur! Men jag skulle aldrig låta bli att behandla för att jag inte kan betala!

Jag har inte skaffat fler än jag kan försörja och ta hand om, ge den vård de har behövt.

Ska man ha djur om man inte kan ge den det den behöver? Om jag inte har råd att hjälpa en tacka vid lamning ska jag hålla på med det då? Om jag inte har råd att ta ut vet. till hästen för en skada, ska jag ha häst då?  Om jag inte har råd att på min hund, ska jag ha hund då? Om jag inte har råd att fodra en häst, ska jag skaffa en till då?

Vem bestämmer allt det? Tyvärr ingen mer än den som är i tanken.


Jaja Efter vallningen så blev det kaffe hos våra bästa hyresgäster. Sådana skulle alla få ha!

Trevliga, ärliga, vänliga, nära till skratt, aldrig strul med hyran, bara sådär som man önskar alla var.

 Gott med kaffe var det i alla fall! Hundarna var med så klart.

Sedan blev det hemgång!


Sam och Andreas åkte på hockey. Nu tränar han med sin rätta grupp. Han får beröm för att han har öga för spelet!!! Det har han från mamma. Haha


Andreas styr i huset allt han kan. Snart kan det bli lite jobb med målning för mig! Längtar!!!


I morgon är det kurs med ena gruppen i ridhus igen! Perfekt. Ska ta ett pass med mina igen! Sedan ska de få springa som stollar med....


Jag måste få säga bara att man kan ana att våren närmar sig. Det är ljusare längre, sett lite sol, det bara känns så för dagen!

Är det inte underbart så säg!!!


En kram till er alla där ute, även till er som inte fötjänar den, för det är ni som behöver den mest!


Ovido - Quiz & Flashcards