Guldhund

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Ingela Karlsson - 14 februari 2011 22:15

I dag så blev kursen inställd, den försa i alla fall. Det var -14 grader,,,, lite för kallt. Och i den gruppen är de tlite mer känsliga hundar, eller sådana som inte älskar -14 grader. Vilket jag förstår...


I andra gruppen så är det hundar som inte bryr sig om vädret.


Just de ja! I dag började mina två praktikanter hos mig, eller oss.

De ska vara med i arbetet i 3 veckor. Dert ska bli jätteroligt och lära dem lite om företagande och kurseverksamhet. Vi har ju fler infallsvinklar på det hela.


Vårt nya hus!!


              


Kursen kvart i tolv blev av. Det blev fritt följ i ett antal minuter, en del fick torrgå för att hitta rätt med sina fötter. Bra var det i alla fall!!

Sedan blev det lite plats i dryga 1,5 min. För en del är det inlärning av klass 2 så det blev lite belöningar där. Såg bra ut. Sedan fika.


Sedan ut igen i kylan som nu bara var -8 grader. Så nu var det ganska varmt och soligt!!


Vår Gulleben, som är en hund...

Nu blev det arbeta på olika saker för olika ekipage. Men bla. rutan, ink med stå, apportering, steg ff, vändningar m.m

Ett bra pass där alla arbetade på bra måste jag säga. De är duktiga tjejerna!


Så här kommer det se ut när jag ska svänga sedan...



Eftr det gick tjejerna en promenad med sina hundar och sedan åkte vi till fåren. Där hade de små rivit staketet för att komma in till sina mammor.

Härliga djur.... de går i olika flockar beroende på lamning för fodrets skull. Så det blev omplanering. Dela dem igen, ta in dem och så fick Andreas och Conny komma och fixa med el i stället för att vara i huset...

Vi delade dem igen... Tur vi har märkt upp dem med lite grön fin färg.... Så det var snart gjort.


Visade tjejerna rutinen med djuren. Diska vattenbyttor varje dag, osv...

Och att inte glömma fina Arne!


Så vackert, jag blir helt hänförd...


Blev ett pass med Skoj med. Tar högrer och vänster riktigt bra nu. I dag tycker jag hon kunde göra drivningen på ett bra sätt, fast det blir korta ena.

Balansen går bra fast det blir lite brett spann med tanke på lite för stor flock. Fast de är ganska bra att valla på i alla fall.

Lite Get Up träning i balans.

Ett bra pass med henne! Min baby....


Sedan stressa hem för Anki stod och väntade på mig. Vi skulle till Nancy och kolla på valpar! Och Anki skulle få sin Alva trimmad.


Och medans Nancy trimmade henne så tog jag hand om den fina Prinsessan Rakel som fick bli borstad UTAN att det gjorde ajajajajaj....


Valparna var inget söta!!!! Och vad söt den ena var, eller alla men en speciellt. Men inte fint utan svans!!!!! Jo det är de i alla fall. de ser så festliga ut med sin rynkiga päls. Hur söta om helst, som små korvar! Tog lite kort. Vi får se vad det blev av dem. Lite mörkt var det nog.


Vi fick kaffe med. Tack för det Nancy!!!

Beställde träningssaker av Bracke. Hoppas det kommer på onsdag..... NANCY!!!!



Sedan hem för att ta hand om Sam som har ont i skallen. Stackarn. Han var till och med ute för en stund sedan och ville ha något mot skallen banken. Då är det illa....


Usch har knappt sett honom i dag!!! Men han har fått sin present från oss i alla fall!


Nu kväll. I morgon upp halv 6. Ska på vallkurs i Linköping för Mosse. Ska bli intressant. Kameran är laddad och klar...


Ett intressant samtal i kväll.


Natti

Ovido - Quiz & Flashcards