Guldhund

Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Ingela Karlsson - 17 februari 2011 22:00

.... är en del av vad min dag inneburit.


Louice tog djuren på morgonen. Lyxigt.

Sedan begav vi oss till Söderköping för träning i ridhuset.

Vi var 6-7 st som kom. Viska var inte kul. Hon har spårat ur helt och hållet.

Vi körde i alla fall en del moment med blandad kompott.


Fria följet är en katastrof. Hon är på, ljudar, för långt fram....

Men vi har en plan och jobbar efter den. Får Viska säga sitt tror jag hon tycker att jag går för långt bak, och inte hon för långt fram. Eller jag, det var husse som kom på att det var så....


Konskicken var inte bra. Fin fart men hon stod lite här och där. Men det rättade till sig. Det är en av hennes starka saker annars.

Fina rutskick. Lite för hög fart kanske jag kan tycka eftersom hon ska hinna stanna med....

Fjärr.... går bra efter lite repetioner! Då får hon rätt tyngd på rätt ställe. Men hon är inte säker men jag ser att hon kan!

Vittring... Ja vad ska man säga.... Fel fokus på fel plats resulterade i....full fart ut och nosade och tog in fel pinne, 2 gånger........ Då sa jag till henne lite lugnt att skärpa sig, och då gör hon en superfin analys! Hon kan detta moment så bra men oj vad hon kan slarva när fokus är på fel plats...

Metallen, körde tempo ut och upptag. Det var bra i alla fall.


Just nu tycker jag det är jättekul att träna, men inser att om vi ska tävla i SM måste jag komma underfund med vart hennes lagom knapp sitter.

Hon har eskalerat, och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det. Frågade lite på kursen i helgen men fick inte direkt några tips på det. Det är nog svårt utan att se henne.


Just nu känns SM inte inom räckhåll om man säger så..... En glad BC har jag men vart räcker det? En som kan skälla i fria följet, pipa av hets i starter eller konskick eller rutskick... eller vid alla apporteringar.... Vet inte domarna kommer gilla det rikigt. Min fina galning!

        


Efter det så for vi till Norsholm för att simma. Spolning då vi varit i ridhus.

Nike 2*10

Skoja 2*15 

Viska 2*20

Alla hade streamern på som vanligt och utan flytvästen.

Adelia kom med kaffe. Hon skulle lämna Bianca hos mig då hon ska bo hos oss ett par veckor! Louice simmade med Skoja ett pass och Viska ett pass. Det gick jättebra och hon lärde Skoja vända åt rätt håll i ena änden. Tack Louice!

Alla 3 blev schamponerade i nya schampot. Hoppas det blir bätte med klådan nu.Viska och Skoja får lite bekymmer med den efter simmet. Nike märks det inte på. Ingen klådschäfer som tur är.... hihi


    


Sedan hem som en stolle. Svida om och bort till stallarna. Claes skulle komma och scanna våra får. Vi hade inte tänkt göra det. Men så skulle vi scanna ungtackorna för att veta om de var dräktiga eller inte. För efter det skulle jag behålla ett antal ungtackor för att valla på under året. Men vi gjorde så att vi scannade alla i fall!

Bianca har varit med och hittat en gårds läckerheter....Hon går fritt med de andra.



Och jag kan bara citera Claes; Ja fertilitetenär det inget fel på!

Vi har 100 % dräktighet!!!! Gissa hur nöjda vi är! Speciellt då Claes säger att det kommer nog bli sämre med lamm i år, kommer inte håg varför men han sa så! Förra året betäckte vi 115 tackor och 2 tomma. Nike och Cindy var det som inte fick lamm. Sedan var det allmänt babbel och prat!


     


Sedan hem för att göra det som ska göras hemma. En del tvätt blev det.... usch!


I morgon är det kurs och på kvällen har Sams klass disco. Och jag är klassförälder så jag har handlat till det och så. Vi ska vakta med på kvällen förstås.

Louice och jag ska valla på fm med. Jag ska prova med spöt i dag, ha den som en förlängd arm. Ska bli spännande att se om hon kommer i håg att tänka runt och inte tänka FÅR.


Och du, nu har du varit dålig på att lämna en kommentar!

Skapa flashcards