Guldhund

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Ingela Karlsson - 18 februari 2011 07:30

I dag gjordes ett par beställningar till butiken. Sorterat lite papper, bealt lite på lantbruket och butiken. Sådan där som måste göras lite då och då.


Sedan åkte jag bort till djuren. Louice var där och  hade gett djuren sin kraft.

Arne med förstås. Vår fina avelsbagge, det är en bagge vi aldrig kommer ta bort så länge han är frisk. Han kommer få gå kvar och betäcka en liten grupp bara för att. Han är helt underbar! Stor som ett hus, gett så fina lockiga lamm och så snäll, så löjligt snäll och har varit i 6 år! Vi köpte honom som liten bebis.


Så här uppför man sig hos Gudmor,.,.,


 I alla fall så skulle vi valla ett par pass. Louice hade redan kört lite med sin söta Tova. Så jag tog min pisk och Skoja och gick in.


Och hon förstod vad hon skulle göra fort tycker jag. När jag fick så långa armar att peka med så blev det ju enkelt för henne.

Hon gjorde riktigt fina flanker om jag får säga! Sedan är ju fållan liten, men det går bra. För då får jag henne att förstå lättare när hon inte har så stora utrymmen och kan busa med mig....=  tänka får i 300 knyck.


Fin balans, gick inte ur linjen på kl 12. Vände huvudet som jag ville. Höll ut riktigt fint! Körde bara ett par minuter då det gick över förväntan.


In med Tova. Hon gick riktigt fint. Hon gick in i vallställning och vi lärde henne gå upp mjukt och fint. Matte måste nog bara vara lite strängare så hon gör det som hon säger. Det var skillnad sedan sist jag såg henne i alla fall!


Dulle äter macka med Gudmor.....

        


In med Skoj igen. Lika fint igen. Fina balanser, ibland lite tajt men då viftade jag lite och då höll hon ut fint igen! Hon gick så fint så både Louice och jag fick tårar i ögonen! Lugnt, lagom tempo, inget rusa, höll ut och framförallt så lyhörd när jag rörde mig lite åt de olika hållen. Jag bröt och gick ur! Så nöjd!


Vilken lite stjärna!


Jag vill påtala igen att vi har piskan som en lång arm, jag slår henne inte och skrämmer henne inte. Utan den är ett redskap bara. Ska jag slå henne för att valla eller få henne träningsbar då ska jag lägga av. För det kan inte vara meningen med detta, Jag skriver det igen för att folk tror kanske att man har piskan att slå med! En del har piska, en del har petflaska med grus, en del har flärp, man kan ha olika saker.


Fin stil


Sedan for vi till Söderköping för kurs! Vi körde i tre timmar. Och jag tor alla var nöjda för de jobbade så bra och de skrattade...

Synd jag inte hade filmkameran. Vi har torrgående lite då och då på prgrammet. Nu var det dags igen. Men det är bra.


Sedan körde vi lite ff, och mycket fartmoment.

Vi skulle sett filmningen sedan förra veckan men jag valde att vi skulle träna som stollar då vi kunde vara inomhus. Kolla på film kan vi göra sedan.

Mycket nöjd med dem. Det som känns extra kul är att vi kommit framåt med A ljud. Tänk vad det lilla kan hjälpa!


Sedan hem i full rulle. Svida om. Fixa med det sista inför Sams disco. Ner till skolan och så förbereda. Ungarna var superduktiga. De hade gjort scheman och så, så allt var klart.

Vi har tur i denna klass, det är aldrig problem att få i hop folk! Det var tre mammor och tre pappor och när jag åkte hem blev det fler pappor!


Hem, tas emot två hundar, och leverera två hundar. Så hur eller hur så har vi tio hundar hemma, haha man bor i ett dårhus, med glädje.


Bianca finner sig här. Hon bor i flocken med katter och hundar. Sköter sig exemplariskt.


I morgon är det jobb med djuren hela dagen. Kapa ved med. På söndag är det dags för våra sista lamm att åka. En fasansfull dag.

Ovido - Quiz & Flashcards