Guldhund

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Plask

Av Ingela Karlsson - 24 februari 2011 10:45

I dag började dagen vid 05:45 igen. Jag hade ju fått en timma med Peter på morgonen!

Så jag och tjejerna for dit för ett pass. Louice och Mariette har filmat mycket denna vecka och tagit mycket kort vilket jag är oerhört glad för! Det är roligt att titta på. Att kunna se hennes och min utveckling!


I dag fick vi köra en stund så han bara såg. Jag tycker det gick rätt ok. Kommer på när jag gör fel, och det är ett steg närmre att göra rätt: Att känna när man gör fel...


Skoja jobbar fint...     


Det jag fick jobba med i dag var mycket med att komma i håg rätt ord vid rätt tillfälle. Du ordet får inte komma vid olydnad vid ligg, utan bara vid tajt flank. Och arga rösten ska komma då och då.... osv...


Tycker det gick rätt bra i slutet. Skoja skötte sig väldigt bra och stor skillnad på henne efter dessa vall pass för Peter. Hon är inte klar på långa vägar men vi är bit på väg! Vi fick till fina fösningar där hon balanserade flocken, fina flanker, inte riktigt helt runt om men en början. Fina balanser där hon själv hittar, fina drivningar. Där vi jobbade med avstånd och tempo. Att hon ska hitta dragläget. Vilket hon gjorde flertalet gånger i dag! Ett par gånger startade hon upp självt igen ett par gånger fick jag hjälpa. Men dragläget fixade hon fint!


Skoja stoppar ett utbrytarfår, lite för snävt.

     


Jag fick några fina ord av Peter när passet var slut. Det värmde gott och jag ska verkligen tro på det han sa!


Vi stannade kvar en stund och såg på de andra tjejerna. Sedan for vi till Norsholm för att simma med hundarna och till vet med Laura.


Lauras ögon såg fina ut. Svarat så bra på medicinen som man kan göra var svaret. Återbesök om 2-3 veckor. Men!

Fy vad de tar betalt!!! Vi var där inne max 6 min och det kostade för ett återbesök dessutom 619 kr!!! Hon lös i ögonen och konstaterade att det såg bra ut och så ett recept. Jag förstår de vill ha många återbesök.....


Här tränar vi på att hon ska balansera flocken och vi ska hamna mot väggen.

  


Herregud! Jag är van vid Kristers priser på vanliga saker!! Han är dyr på det som är stort men inte så dyr på det vanliga! Jag sa till dem att det var en bra timpenning på runt 6000 kr!!! Hutlöst!


Sedan in och simma. Kom in lite tidigare då det var tomt. Så i dag hann de simma mycket.

Skoja 1*15 + 1*10. Hon var lite tung i benen efter vallningen på morgonen!

Nike 1*15 min + 1*10 min Bra

Skoja 1*20 + 1*30

Streamern var på hela tiden.

Viska fick simma länge i dag men hon simmar starkt hela tiden. Hon känns väldigt fin!




Tjejerna var med och hjälpte till vilket gör allt möjligt med lite mer simtid. De duschar och shamponerar och styr! Så värdefullt och uppskattat!

Nike plaskar och far och rystar hennes simsak så hon blöter ner alla!!! Mariette fick den roloiga uppgiften att duscha henne och schamponera henne.... grattis....


Stilstudie

     


Efter simmet for jag hemåt. Skulle hämta Sam som var hos en kompis, men innan det skulle jag hinna in till en vän! Oh vad mysigt det var!

Vi pratatde om allt. Hennes hundar och mina går fint tillsammans. Vi skrattade åt saker och ting. Pratade om så mycket. Vi hinner inte ses så ofta som vi vill för jag jobbar jämt, men jag stjäl lite litd att hinna ses! Hon bjöd på god lunch. Tack!


  


Sedan hem för att hämta Sam. Och så hem igen. Laga mat. En god vän kom så vi kollade på lämplig stam på hennes kommande valp....

Mamma kommer på mat och Sam är på hockey!


     


ja denna dag gick den med! Hualigen vad tiden går!


I morgon är det pappersdag. Ska ev på bio på em. Ska hinna valla ett pass med. Tjejerna städar en loge så de har att göra.

På em är det massage med! Underbart! Eller i alla fall efteråt!


  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards