Guldhund

Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Varför?

Av Ingela Karlsson - 27 februari 2011 07:30

Varför vaknar man 06:30 när man är ledig och får sova???


Ja i alla fall fick jag mycket gjort. Har fakturerat en hel del. Vilket var skönt då det legat efter. Gjort en del annat med det är fördelen med tidig morgon, man hinner mycket.


        


I alla fall så for jag bort till djuren. Skulle ta ett vallpass på tackorna tänkte jag. Såhär i efterhand skulle jag låtit bli. Det gick inte så bra. Fick inte stopp på Skoja hon var för het, fina flanker men ingen avslappnad BC där inte.... Det är en liten fålla och jag upplevere att hon blir sämre i det. Hetare, ligger på mer och lyssnar sämre. För när jag vallat på baggarna går det bättre! I alla fall så hade hon även glömt Get Up och smackljudet.... trist.... men bakslag måste man ha för att komma framåt är min tro! Och så kan det ju inte gå bra jämt!



Vattnade djuren och kollade på Daggan som är halt. Hon har varit lite svullen i ett ben och haft lite ont. Men nu börjar det vara bra, syns knappt inte. Gissar på att hon halkat eller något. Det är inte halt i hagen men de kan ju halka till ändå!

De har det så bra i sin hage! De kan knapra och gå ut och in som de vill. Skönt för dem.


Sedan blev det en tur till syrran för lite kaffe och babbel. Kul då vi inte ses så ofta längre. Jag har inte tiden helt enkelt. När jag gick till bilen så gnäggade Rival till mig. Så då var jag ju tvungen att hälsa på honom! Lite havre fick han,... mums filibabba....


     


Sedan hemåt.

Hundarna nöjda då de fått sitt. Jag nöjd. Andreas är piggare nu och börjar komma till liv efter sin vecka av förkylning. Men nu börjar Sam.....


Jag måste klara mig!!!


Moltas vurpade




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards