Guldhund

Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Ingela Karlsson - 28 februari 2011 22:45

I dag började dagen med att ringa skolan och säga att Sam blir hemma.

Han vaknade i natt och kom upp och väckte mig.. Han hade en sprängande huvudvärk så han tog en panodil och la sig!

Han har nog åkt på det Andreas fick förra veckan, och han är inte bra ännu. Men han åkte till jobbet i kväll i alla fall.


Så Sam har sovit hela dagen med hög feber. Så Andreas har varit hos honom. Och jag har haft kurs!


 


Började med den kursen med yngre hundar, klass 1. Ett bra pass där tjejerna jobbade jättefint. Mina praktikanter fick starta upp och göra uppvärmningen med dem! Och det hade de gjort bra!

Sedan arbetade vi med linfh. Det går bättre och bättre. Och det börjar lossna nu, speciellt för en som kämpat så mycket med sin hund. Det är inte en lätt hund men oj vad bra det gick!!! Likaså en hund som haft svårt med att ta upp apporten, där börjar det lossna! Det värmer gott i mitt hjärta!


Sedan var det min gamla grupps tur! De fick arbeta med fritt följ, rutan, hopp apport, eller klass 2 apportering!

Gick mycket bra! Det lossnar på många sätt hos dem. En förare som har en stark hund har börjat hitta lugnet att hantera henne.


Jag bara känner mig så lyckligt lottad!


            


Efteråt så vill Louice vi skulle valla. Jag ville inte egentligen då jag ville hem till Sam, men visst sa jag vi tar ett pass. Det gick så dåligt i går så jag var inte så sugen...


Men vilken tur vi gjorde det! Skoja gick så fint. Håller ut fint i flankerna. Har lättare åt höger så jag måste träna en del vänster med! Du kommandot har hon köpt helt! Lite svårare att förstå arga rösten när hon far som en raket runt dem.... Men jag är väldigt nöjd med henne. Fina balanser, fina drivningar och skapliga fösningar! Där har hon lite svårt att balansera ännu så vi gör våra övningar där.



Men annars, jag blir helt matt. Klarade korta hö och vä. Och hon gjorde det lugnt och balanserat!! Jag blev nästan tårögd av att jobba med henne! Min lilla Baby!


Louice körde sedan med Tova. Det gick riktigt fint. Louice hade fått en betydelse i vallningen för Tova. Hon jobbade lite med att hitta balansen. Och hon fick till fleratalet fina! Louice jobbade på jättefint!!



Blev ett pass till med Skoja. Och jag var lika nöjd nu tror jag. Nu är det inte så att hennes pass är felfria utan jag är supernöjd med träningen och vårt samarbete! Vi kommer lite framåt!!


Sedan hem för att fixa med hemmet.

Vi har även varit och grattat Johan som fyller 20! GRATTIS! Hurra hurra hurra hurra!


Vi fick god smörgåstårta och så babbel!


I morgon är det privat träning och förhoppningsvis en del goda skratt med!

Skapa flashcards