Guldhund

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Ingela Karlsson - 2 mars 2011 09:30

Jag har ett tag funderat på att fodervärda ut Rival. Har frågat syrran men hon har sagt nej, vilket var synd. Men jag förstår varför. Jag vill ju helst att han ska vara kvar här, inte stå i stort stall och  vill att han ska ha ngn som älskar att pyssla med honom.


Fick ett tips av min vän Kristin i går. Så jag skrev till personen och frågade. och hon var intresserad. Och då får han stå kvar.


Härliga bilder !!

    


Jag älskar den hästen och skulle aldrig sälja honom. Men jag har inte tid och inte intresset. Och jag tycker inte det är rätt mot honom att inte få ridas och bli pysslad. Han är ju skapt för det. Att ha honom bara gå som han gör är kanske lite egoistiskt av mig kan jag tycka. Man ska ta hand om det man har, så de kommer till sin rätt. Och det gör han inte som han har det nu. Han har det bra på det sättet att han får mat, vara ute och rent. Men jag tycker han förtjänar mer! Men jagäör glad att syrran ar hand om honom nu i vinter!!! Tack syster!


Nu ska jag träffa den här tjejen i helgen och se vad hon säger! Håll tummarna för mig och Rival! Främst för Rivas skull. För då får han vara kvar här! Och jag kan gulla med honon. Han är så go. Häromdagen var jag hos syrran och var på väg till bilen, då gurglar han lite som : Här är jag!!! Han är så go, och det gör mig så ont att intresset inte finns! Men hundarna har ju blivit min grej.


I alla fall så var det kurs i dag mellan halv 12 till 21. Lång dag men så är det på onsdagar!

Mariette ochLlouise har fått tagit hand om uppvärmningne, och platsligget. De har även fått köra fritt följ med dem och jobbat med dem när jag jobbat med andra. Jag hoppas de har tyckt det varit bra.

Kursarna får ju jobba mer på det sättet! Vilket jag gillar!


Alla kurserna har gått bra och de har jobbat på med rutor, apporteringar osv..


Vallade ett kort pass med Skoja mellan kurs 1 och 2. Hon gjorde en rejäl vurpa. Sedan blev hon lite lugn under eftermiddagen och kvällen. Kan hon ha fått en lårkaka tro?

Vallpasset gick i alla fall riktigt bra. Fortfarande är hon lite för snabb i bland. Men flankerna såg fint ut, håller ut fint bakom med om det finns utrymme! Fina korta hö och vä. Mycket nöjd med fröken. Fösningen har hon svårt för, det blir lite för kortas sträckor nu och hon har svårt att balansera dem! Så det ska vi jobba mycket med!


Kommit på en kurs till för Karin S i maj. Gillar det!


I morgon är det sim med alla hundar och sedan rehab med Nike för Marie. Ska bli spännande att se vad hon säger om hennes bakknä. Det är ett gäng problemhundsträningar i morgon med. Ska bli intressant. Två nya hundar och en som jag känner till.



Skapa flashcards