Guldhund

Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Fodervärd

Av Ingela Karlsson - 2 mars 2011 09:30

Jag har ett tag funderat på att fodervärda ut Rival. Har frågat syrran men hon har sagt nej, vilket var synd. Men jag förstår varför. Jag vill ju helst att han ska vara kvar här, inte stå i stort stall och  vill att han ska ha ngn som älskar att pyssla med honom.


Fick ett tips av min vän Kristin i går. Så jag skrev till personen och frågade. och hon var intresserad. Och då får han stå kvar.


Härliga bilder !!

    


Jag älskar den hästen och skulle aldrig sälja honom. Men jag har inte tid och inte intresset. Och jag tycker inte det är rätt mot honom att inte få ridas och bli pysslad. Han är ju skapt för det. Att ha honom bara gå som han gör är kanske lite egoistiskt av mig kan jag tycka. Man ska ta hand om det man har, så de kommer till sin rätt. Och det gör han inte som han har det nu. Han har det bra på det sättet att han får mat, vara ute och rent. Men jag tycker han förtjänar mer! Men jagäör glad att syrran ar hand om honom nu i vinter!!! Tack syster!


Nu ska jag träffa den här tjejen i helgen och se vad hon säger! Håll tummarna för mig och Rival! Främst för Rivas skull. För då får han vara kvar här! Och jag kan gulla med honon. Han är så go. Häromdagen var jag hos syrran och var på väg till bilen, då gurglar han lite som : Här är jag!!! Han är så go, och det gör mig så ont att intresset inte finns! Men hundarna har ju blivit min grej.


I alla fall så var det kurs i dag mellan halv 12 till 21. Lång dag men så är det på onsdagar!

Mariette ochLlouise har fått tagit hand om uppvärmningne, och platsligget. De har även fått köra fritt följ med dem och jobbat med dem när jag jobbat med andra. Jag hoppas de har tyckt det varit bra.

Kursarna får ju jobba mer på det sättet! Vilket jag gillar!


Alla kurserna har gått bra och de har jobbat på med rutor, apporteringar osv..


Vallade ett kort pass med Skoja mellan kurs 1 och 2. Hon gjorde en rejäl vurpa. Sedan blev hon lite lugn under eftermiddagen och kvällen. Kan hon ha fått en lårkaka tro?

Vallpasset gick i alla fall riktigt bra. Fortfarande är hon lite för snabb i bland. Men flankerna såg fint ut, håller ut fint bakom med om det finns utrymme! Fina korta hö och vä. Mycket nöjd med fröken. Fösningen har hon svårt för, det blir lite för kortas sträckor nu och hon har svårt att balansera dem! Så det ska vi jobba mycket med!


Kommit på en kurs till för Karin S i maj. Gillar det!


I morgon är det sim med alla hundar och sedan rehab med Nike för Marie. Ska bli spännande att se vad hon säger om hennes bakknä. Det är ett gäng problemhundsträningar i morgon med. Ska bli intressant. Två nya hundar och en som jag känner till.



 
 
Ingen bild

Yvonne

6 mars 2011 10:03

Hej ! \
Allt ar bra och vi kommer hem den 8:e
Vi ska hamta Ziggy pa Onsdag sa jag kommer ej pa Onsdag heller tyvarr.
Mvh Yvonne

 
Ingen bild

syrran

6 mars 2011 11:41

Vi pysslar också om Rival. Borstar å så får han någon morot eller äpple. Men är ju kul om han får någon som mer är "hans" pysselmaskin. Det som avhåller oss att ta helt ansvar för pojken är hans bitande på stolpar och sånt. Blir ju mer extrajobb om jag säger så. Men han är väldigt go!

 
Ingen bild

emma och disa

6 mars 2011 13:15

Hej! Vad skönt för dig och Rival att du hittar ngn som vill rida! Hade samma problem med en av våra hästar (bara pensionärer som går o skrotar och är nöjda med det, men ändå) och hittade världens goaste tjej som är och pysslar och donar varje dag och rider etc :) Så skönt att slippa det dåliga samvetet som man har! Men man kan ju inte sälja dem :(

 
Ingen bild

Carina och Atena

6 mars 2011 13:17

Håller tummarna att det går bra med fodervärden så att Rival får stå kvar hemma.

 
Ingen bild

Lotta o pojkarna

6 mars 2011 21:36

klart att jag följer din vardag Ingela händer så mycket runt dig.Hoppas nu de blir bra för Rival och tycker du gör rätt när du känner så....Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards