Guldhund

Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Ingela Karlsson - 3 mars 2011 09:00

I dag började dagen med att Sam skulle till skolan som vanligt!


Jag for till Söderköping för att träffa en kvinna med en hund som är lite ilsken på andra hundar främst hanar. Hon har varit hos mig förut och hon har gjort stooora framsteg med honom. det är underbart att se. Då denna hund är väldigt viktig för matte ur många synpunkter så känns det extra viktigt att hjälpa henne.

Tyvärr fick vi inte fram det beteende som hon berättat om. Han blir så lugn av mig, både på gott och ont. Men vi såg lite stress och så men ingen aggression som han kan visa mot hundarna.

Jag vill gärna se det hela så jag kan läsa av honom varför han gör si eller så, innan man börjar jobba med det. Så i dag var ingen sådär superlyckad träning! Det gick för bra helt enkelt..... Bra är det ju egentligen.

Han har en etxremt duktig matte!!! Lugn, cool, avslappnad!

Efter det for vi till Norsholm för att simma med hundarna, + att Nike skulle till Marie i dag.

Simmet gick bra. Var tomt när vi kom drygt tio minuter innan. Så vi gick in.

Skoja och Nike simmade 2*15 och Viska 2*20. Alla schamponerade. Nike skulle vara blöt i pälsen för behandling så henne duschar vi en bra stund efteråt för att få lite blöt. Hon blir inte blöt av att simma 30 min... Hopplöst!


Lilla Zick Zack kom och gästspelade med, med Nike. No problem de gillade läget med en gång! Fränt.


Under rehaben så var Nike bättre i sitt knä och sin bakmuskel. Bättre i ryggen. skoja och Viska fick ligga på vibben under tiden. Nike älskar den och somnar till lite på den om hon får ligga men de andra äläskar den inte.... mate var ju i rummet bredvid....


Skönt att det var bättre. Jag ska jobba på med min Novafon och som jag gör med henne min Guldklimp!


      


Efter det så for jag hem för jag hde två problemhundsträningar på em. Det gick jättebra!!!! Så här i efterhand skulle inte jag vilja kalla dem problemhundar. Två jättefina hundar med en fin matte! Ska bli kul att jobba med dem!


Sedan hem och fixa med det som ska göras. Tvätta en maskin, laga mat osv...

Hundarna var hungriga och så ska de ha sitt! Så denna dag gick den med!


I morgon ska det vara tävlingsträning vid Bellevue, har förberett med protokoll i dag. Jag tror det blir 19 eller 20 starter!!! Från klass 1 till elit. Ska bli jättekul! Och att det är sådant intresse för det!!!

Ovido - Quiz & Flashcards