Guldhund

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Ingela Karlsson - 4 mars 2011 22:15

I dag så tog Louise djuren på morgonen. Det är praktikanternas sista dag i dag och Mariette är sjuk tyvärr.

Jag hoppas de har trivts trots långa dagar i bland, men de har kompenserats med korta dagar med i och för sig!


Jag tycker det har varit roligt att ha dem! Skulle gärna ha praktikanter fler gånger.

Denna vecka fick de jobba lite mer i själva kurserna. Vilket har varit uppskattat av mina kursare med.


I dag så förberedde jag det sista för tävlingsträningen som varit i dag. Det var 19 anmälda tror jag, och det blv en till. Från klass 1 till elit.


Jag dömde och så hjälptes de andra åt med att skriva och vara tl. Tl i eliten tog jag själv.


Jag är så fantastiskt nöjd med tjejerna. Det jag ser mest framsteg i är fria följet / linförigheten. Det jobbar vi alltid med, hårt... Och rutan! Där ser jag det har hänt saker.

Dagens snyggaste fria följ stod Lena och Millie för. De har inte gått så länge hos mig. Men vilken utveckling!!! Herregud jag fick ståpäls! Hon fick en 9 av mig och då säger de flesta att jag är petig... hade hon inte strulat i avslutet hade hon fått 9,5! Publiken bara skrek när hon avslutade sitt moment.

Dagens snyggaste ruta stod nog Rakel och Nancy för. Ur flera synpunkter. Rakel kan ge mig gråa hår ang rutan. Men denna dag gör hon allt rätt. Liten cocker i full falopp till rutan, stannar på kommandot, lägger sig fint och perfekt inkallning och ingång! Jag hade tårar i ögonen, för jag VET vad det ligger timmar bakom den rutan.... och jag tyckte nog skymta att mattes ögon också var blanka! Även där skrek publiken rakt ut!


Men jag är imponerad av alla mina tjejer. De sliter så hårt med att göra som jag vill.... hihi, jag sprutar ut ideér och de snappar och testar. De går framåt så det knakar och jag kan inte vara annat än stolt över dem.

Jag är så innerligt stolt över varenda en av dem!


Dagen blev sen. Var hemma 19:59. En rolig dag som jag ska göra om!


Sam är på disco med en kompis och ska sova där.


Det tråkiga i dag var att Conny fick ta ambulansen in för en ev hjärtinfarkt. Men det visade sig inte vara det tack och lov... Men denna jävla sjukvård. Han får en läkare som inte kan svenska! Hur kan vi ha sådan läkare i vårt samhälle????? För hel...e ge dem en tolk eller se till att de lär sig svenska. Virus... så fort de inte hittar något så är det virus... Gomidda! Förstår både han och Lorna var skitförbannade.


En underbar dag i goda vänners lag i alla fall! Jag har haft med mig mina tre följeslagare och min nya, Banka....


I morgon ska jag vara TL i Söderköping i klass 2 och 3. Elithunden har strykit sig!


Heja Frank i Let´s Dance.....

Ovido - Quiz & Flashcards