Guldhund

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Ingela Karlsson - 5 mars 2011 22:30

I dag ringde klockan tidigt igen. Jag skulle vara TL på klubben i dag klass 2- elit. Men elithunden har sagt i från så det blev bara 4 klass 3 hundar och 8 klass 2 hundar.


Thina assisterade med diverse saker vilket gör att det flyter på bra, vilket vi fick beröm för av domaren. Han gillade även mitt upplägg av programmet. Korta transporter och därmed tidssparande.


Skoja var med ensam. Eftersom hon är lite fjantig eller osäker med andra hundar fick hon följa med själv. Hade med mig täcken och så till henne så hon skulle inte frysa!


Men Ann tog sig an henne så det blev inget bil liggande för henne! Jag tror jag vet varför hon är så osäker med andra hundar. Men det tar jag inte här. Men det är trist.


Tack Ann för hjälpen.


När Thina körde klass 1 så var jag med och peppade och hejade!

Och i klass 1 hade jag med 3 ekipage från mig. Och de blev placerade 2,3 och 6! Två första pris, och 2 LP. Jag är mycket imponerad av dem att de fixade det så bra för det var halt!


Ewa med Viktor gjorde en jättefin runda! De har inte gått så många pass hos mig men redan fått en helt annan attityd till träning!! Stor skillnad på dem! Synd att de nollade läggande under gång, för annars hade de satt det. De sa dessutom i från sig apporteringen. Men de kommer igen.


Mogge klarade platsen trots omläggning pga att han fick en boxer över sig. En vit rackare. Men han var vänligt inställd så det gick fint.


Hanna och Teo tog sitt sista förstapris. Så nu kommer vi inte se dem på lydnadsplanen då de ska statsa på agilty tillsammans.


En riktigt bra genomförd tävling! Vi höll tidsschemat, sekretariatet skötte sig perfekt: trevliga och glada! Bra domare och jag tror vi TL och skrivare skötte oss bra.


     


Vi satt en bra stund efteråt och pratade. En rolig dag med fint väder, strålande sol! Goda vänner och alla som man delar intresse med, träna hund!


Skoja skötte sig perfekt tror jag.


Sedan hem. Trött som en gnu. Ta tag i hemmet för det görs visst inte självt.

Så det blev att dammsuga och skura halva undervåningen och laga taco paj.


I morgon är det dags för Bankan att åka hem... snyft..... Den ev fodervärden kommer till Rival och tittar.


Grattis alla till fina rundor i dag!!

Efter tävlingen så åt vi funktionärer tillsammans. Prat och skratt blir det!

Skapa flashcards